    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Studia i pierwsza praca
    Date: Sat, 01 Jul 2006 09:08:17 -0500

    Robert Matuszewski wrote:
    > Witam wszystkich grupowiczow, moze zechce mi ktos pomoc i odpowiedziec na dwa
    > pytania?
    >
    > Otoz jestem studentem. Wlasciwie to nie wiem czy jeszcze jestem bo 27 czerwca
    > sie obronilem. Ale ubezpieczony zdaje sie, ze jestem do konca wrzesnia
    > (ksiazeczka zdrowia studencka, legitymacje wazne).

    Przestałeś być studentem w momencie uścisku dłoni dziekana.
    Ubezpieczenie jeszcze masz "z rozpędu".

    > 19 czerwca rozpoczalem prace na umowe o prace, na razie okres probny.
    > Ubezpieczenia spoleczne, jakies skladki zdrowotne i podatki zaberaja
    > normalnemu czlowiekowi, zarabiajacemu jak pewnie wiekszosc z nas, w
    > przyblizeniu 1/3 pensji brutto. Czy mi, jako osobie ubezpieczonej (o ile
    > rzeczywiscie wciaz jestem ubezpieczony przez uczelnie), nie powinno sie
    > odcinac troszke mniej, chociazby za ubezpieczenie zdrowotne?

    Niesetety tak to nie działa. W momencie podjęcia pracy ubezpieczenie
    przechodzi na pracodawca.

    > I drugie pytanie, niedlugo losowanie OFE. Chcialbym sie zapisac do jakiegos
    > OFE a nie byc wylosowanym ale w tym tygodniu nie dam rady.

    Nie rozumiem co to znaczy nie dam rady.
    Dasz radę, tylko szukasz wymówki bo ci się po prostu nie chce siąść i
    zastanowić gdzie byś chciał. Jakbyś musiał, to byś dał.
    Poem wystarczy jededn telefon i agent sam przyleci do ciebie o dowolnej
    porze dnia i nocy.

    > Czy rozpoczynajac
    > prace 19.06, ale bedac wtedy jeszcze na pewno studentem, zalapie sie do
    > najblizszego losowania OFE, czy dopiero ew. wylosuja mnie w styczniu 2007 o
    > ile sie nigdzie nie zapisze?

    Tego nie wiem, ale zdaje się, że dopiero w styczniu.