    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Student -> bezrobotny
    Date: Wed, 31 Aug 2005 13:21:10 +0200

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1116.00000298.43158671@newsgate.onet.pl...

    > Twierdzisz, że na
    > dzienne studia nie byłoby cię stać, a w innym poście twierdzisz, że studia
    > dzienne też kiedyś skończyłaś.

    Yep. Tylko że tak sie składa, ze wtedy też pracowałam. Nie mialam jeszcze co
    prawda dziecka, ale byłam głownym zywicielem naszej rodziny składającej sie
    ze mnie i mojej mamy.

    >Argument jest więc trochę chybiony, bo większość studentów (przynajmniej
    > na początku studiów) nie ma jeszcze dzieci na utrzymaniu.

    Ależ nie jest chybiony. Jeden z moich przyjacioł własnie zdał mature i od
    pażdziernika idzie na studia. Zaoczne, albowiem dostał dobrze płatną pracę -
    jak na wykształcenie ogólne średnie - w granicach 1500 brutto+ premia.
    Studia będą go kosztowały 1900zl za semestr. Policzmy pazdziernik-luty -
    5x1500=7500. Minus 1900 = 5600. Na pięć miesiacy wychodzi srednio po
    ok1100zl/mc. To całkiem sensowna kasa biorąc pod uwagę, ze mieszka z
    rodzicami wiec koszty utrzymania ma stosunkowo niskie. Ale odciaza ich nie
    wyciągając łapy po kasę na podreczniki, na knajpę, na kino, na ciuch.
    Studiując dziennie byłby uboższy nawet o ten 1000zl miesiecznie. To miałam
    na myśli, mówiąc, ze ludzi nie stać na studia dzienne. Resztę podał Ci
    Badzio. Dzienne studia teoretycznie są "darmowe" zwłaszcza gdy studiujesz w
    innym mieście.

    > Jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś ze studiów zaocznych stwierdził, że
    > był za głupi na studia dzienne

    Mam to szczęscie ze mam porównanie. Dzienne studia na UJ, zaoczne na UŚ. Nie
    wydaje mi się, abym miala teraz jakas taryfę ulgową. Wręcz przeciwnie -
    student zaoczny ma mniej zajęć więc więcej rzeczy musi przerobić
    samodzielnie [ a czasami nie chce sie straszliwie:-))]. Poza tym obowiazki -
    typu praca/rodzina sprawiają, ze nie zawsze jest się w stanie być na
    wszystkich zajęciach. Wcale nie tak łatwo. Nie powiem, że bylabym za glupia
    na studia dzienne na US, ale tak jak mówie - nie dałabym rady ich pogodzic
    ani z obowiazkami rodzinnymi, ani z sytuacją materialną. Myślenie jakimiś
    idiotycznymi sztampami, ze jak ktoś studiuje zaocznie to dlatego, ze głupi
    uwazam, za niesprawiedliwe. Co innego, gdy mamy do czynienia ze szkołami
    typu "matura w rok" - przygotowywałam kiedys chłopaka uczęszczajacego do
    takiej szkoly do "matury" z angielskiego. Cudzysłów został użyty świadomie
    bo zakres materiału go obowiazującego to był: czasowni to be, to have, can,
    czas present simple i present continuous, stopniowanie przymiotników. To
    wszystko. Dostal z tej matury 4. Grr. A w normalnym LO taka wiedza nie
    wystarczylaby aby przejsc z pierwszej klasy do drugiej.

    HaNkA