  • Date: Fri, 04 Jun 2004 00:33:43 +0200
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Strony porno, a uszczerbek na zdrowiu psychicznym

    On 03/06/2004 23:27, Roman G. wrote :

    > Co sądzicie o tych wypowiedziach:
    >
    > Wyrok Sądu Najwyższego z dn. 22.08.1968 r:
    > "Okoliczność, że kierownictwo szkoły nie dysponuje środkami pozwalającymi na
    > zorganizowanie właściwej pieczy nad uczniami, nie zwalnia Skarbu Państwa od
    > opartej na art. 417 kodeksu cywilnego odpowiedziaalności za skutki
    > nieszczęśliwego wypadku".
    > Niestety to jest aktualne. Owszem. Nauczyciel może dopilnować, ale jeżeli
    > się zdarzy, że uczeń otworzy strony zawierające np. treści pornograficzne,
    > sceny przemocy, to może doznać poważnego uszczerbku na zdrowiu psychicznym.
> [...]
    Szczerze mówiąc nie jestem sobie w stanie wyobrazić, żeby otwarcie
    jakiejkolwiek strony internetowej spowodowało "poważny uszczerbek na
    zdrowiu psychicznym".

    Niewątpliwie, szkoła ponosiłaby odpowiedzialność cywilną za dopuszczenie
    do takiego zdarzenia, ale wątpię, żeby ewentualne odszkodowanie było
    większe niż koszt zakupy wyżej wymienionego oprogramowania (które i tak
    jest mało kiedy skuteczne).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed