eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStraz miejska nie ma prawa lapac na radar - jak odzyskac zaplacony mandat ??? › Re: Straz miejska nie ma prawa lapac na radar - jak odzyskac zaplacony mandat ???
    From: "Washko" <w...@w...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Straz miejska nie ma prawa lapac na radar - jak odzyskac zaplacony
    mandat ???
    Date: 23 Mar 2007 16:09:45 -0700

    On 23 Mar, 18:55, kam <x#k...@w...pl#x> wrote:

    > nazwanie tego zaskarżeniem orzeczenia jest dość nieprecyzyjne
    > poza tym podważasz raczej wykładnię przepisów dokonaną przez sąd, a nie
    > przepis
    > wbrew temu co powiedział SN wcale nie widzę w art.113 kpw ograniczenia
    > wznowienia do orzeczeń sądu
    >
    > zresztą - jakiego orzeczenia spodziewasz się po wznowieniu?
    >
    > KG

    Może i SN się pomylił, a na pewno wykładnia nie była prokonstytucyjna,
    ale jeśli tak, to tylko lepiej, bo to oznaczałoby, że można
    postępowanie mandatowe można wznowić. Gorzej, że trochę nie bardzo mi
    idzie znajdowanie podstawy wznowienia. Jedyna sesowna, to art. 540
    par. 2 Kpk, ale przepisy uprawniające straż miejską do nakładania
    mandatów nie są przecież podstawą ukarania :-/ Muszę to przemyśleć.

    Pozdrawiam,
    Tomasz Waszczynski
    http://washko.wordpress.com