  • Data: 2009-07-02 18:55:03
    Temat: Re: Straż miejska - korespondencja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h2ie1j$m9s$1@node1.news.atman.pl...

    > ale tak samo nieprawidłowe ustawienie fotoradaru moze w pewnych
    > przypadkach zwiekszac "skutecznosc" wylapywania
    > Nie mozemy tego ocenic.
    > Zakladam np. ze jest jakies pokretlo ktorym ustawia sie jak daleko jest
    > radar od jezdni. Im dalej tym wiekszy jest blad metody (pojazdy nie jada
    > na radar tylko przed siebie a radar maja z boku, im sa dalej tym blad
    > mniejszy, im sa blizej tym blad wiekszy, im dalej radar od jezdni i toru
    > jazdy pojazdu tym blad wiekszy). Wystarczy zatem ustawic radar tak aby
    > ten blad byl duzy i juz mozna lupic kierowcow.

    Mniej więcej w ostatnich klasach podstawówki jest trygonometria. Wiem, nie
    ma zakazu pisania na grupy przez dzieci, więc wyjaśnię po raz kolejny.
    Radar zasadniczo mierzy prędkość ku niemu lub od niego. Prędkość zmierzoną
    przez radar Vr, dla samochodu jadącego z prędkością V opisuje wzór:

    Fr = F cos a

    Gdzie a - kąt pomiędzy kierunkiem jazdy pojazdu a kierunkiem pomiaru.
    Ponieważ jak wiadomo poza sytuacjami bojowymi cosinus kąta nigdy nie ma
    wartości większej od 1, więc faktyczna prędkość pojazdu jest zawsze większa
    od zmierzonej przez radar. Jak łatwo zauważyć, im dalej radar stoi od osi
    jezdni, tym kąt a jest większy, a tym samym prędkość zmierzona spada przy
    tej samej prędkości pojazdu. W granicznym przypadku, gdy radar stoi bardzo
    daleko od osi jezdni zmierzona przez niego prędkość zmierza do 0.

    > Zakładam, ze taki Fotoradar musi brac poprawke na kat pomiaru,Zakładam
    > tez
    > tez nie moze dokonywac pomiaru gdy auto jest zbyt blisko gdyz bla jest za
    > duzy. Wystarczy, ze idiota ustawia go niezgodnie z instrukcja i juz jest
    > blad.
    > Icek

    Błedne założenie. Radar mierzy prędkości pojazdu w odległości mniej więcej
    100 metrów od miejsca ustawienia. Daje to błąd na korzyść kierującego rzędu
    góra 5 promili. Po co to korygować?