eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStrasburg zawyrokował o ekshumacjach Smoleńskich bez zgody bliskich i prawa do apelacji od decyzji prokuratury › Re: Strasburg zawyrokował o ekshumacjach Smoleńskich bez zgody bliskich i prawa do apelacji od decyzji prokuratury
  • Data: 2018-09-21 14:28:45
    Temat: Re: Strasburg zawyrokował o ekshumacjach Smoleńskich bez zgody bliskich i prawa do apelacji od decyzji prokuratury
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:58mohvknz92f$.10k7hq7fx6q12.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Fri, 21 Sep 2018 08:39:04 +0200, J.F. napisał(a):

    >Identyfikacja DNA wszystkich fragmentów ciał trwałaby miesiącami i
    >jakoś
    >sobie nie wyobrażam, żeby żoliborska inteligiencja była skłonna tyle
    >czekać
    >na wawelski pochówek.

    Ale sekcja nie musi trwac tak dlugo, a material mozna zabezpieczyc do
    dalszych badan .

    Badania DNA jesli sie nie myle to robi sie dosc szybko - kwestia
    bodajze kilku godzin jesli nie trzeba namnazac materialu.
    Dluzej moze potrwa zdromadzenie materialu do porownan ... ale bylo na
    to pare dni.

    >"Wiemy, że 75 na 96 ofiar katastrofy smoleńskiej zostało rozpoznanych
    >przez
    >rodziny. Te ciała były wystarczająco dobrze zachowane po wypadku, aby
    >ustalić ich tożsamość. Potwierdzenie tego rzeczywiście mogło potrwać
    >kilka
    >dni.

    No te dwa najwazniejsze chyba sie dobrze zachowaly ...

    >O wiele trudniejsze zadanie jest z ciałami rozczłonkowanymi.
    >Specyfika
    >katastrof lotniczych polega na tym, że ciała ofiar ulegają znacznej
    >defragmentacji. To może być nawet ponad 1000 elementów szczątków
    >rozsianych

    No i ciekaw jestem ile z obecnych zarzutow na zamiane to sa wlasnie
    takie przypadki.
    W trumnie kawalki, z grubsza dobrane ...

    >po miejscu katastrofy. Badania DNA to w gruncie rzeczy żmudna i
    >ręczna
    >robota. To oznacza, że trzeba zrobić tysiąc testów. Ich analiza
    >polega na
    >ręcznej pracy ekspertów.

    O ile wiem, to duzo w tym polega na czekaniu na wynik elektroforezy.
    W tym czasie mozna inne obrabiac.

    >Tak postępowano z ofiarami omyłkowego zestrzelenia pasażerskiego
    >samolotu
    >malezyjskich linii lotniczych nad Ukrainą w lipcu 2014 roku. Na 298
    >ofiar w
    >przeciągu miesiąca udało się potwierdzić genetycznie tożsamość 178
    >osób. A
    >pracowało nad tym 150 biegłych. Operacja wymagała jednak powołania
    >międzynarodowej grupy, bo cały zespół dochodzeniowy liczył 280 osób.

    Jak trzeba zebrac material porownawczy z kilku krajow ...

    A tu poszli na latwizne, i teraz maja problem ...

    J.