eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStrasburg zawyrokował o ekshumacjach Smoleńskich bez zgody bliskich i prawa do apelacji od decyzji prokuratury › Re: Strasburg zawyrokował o ekshumacjach Smoleńskich bez zgody bliskich i prawa do apelacji od decyzji prokuratury
  • Data: 2018-09-21 14:42:39
    Temat: Re: Strasburg zawyrokował o ekshumacjach Smoleńskich bez zgody bliskich i prawa do apelacji od decyzji prokuratury
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

    >Jak wykryto "zamienione ciało" to nie dało się dojść jakie ciała
    >zostały
    >zamienione? Czyli w praktyce: po wykryciu ilu "podmian" prawa
    >rodziny
    >do szacunku dla zmarłego staje się _wyraźnie_ mniej ważne?

    No wyobraz sobie, ze w odkrywamy, ze w trumnie Kowalskiego nie lezy
    Kowalski.
    To gdzie go szukac ?
    Jest 99 innych trumien, w ktorych moze lezec. No powiedzmy ze polowa,
    bo z kobietą go chyba nie pomylili.

    Mozna sprobowac zidentyfikowac ciało, niech sie okaze ze to Nowak.
    To otwieramy trumne Nowaka ... jest spora szansa, ze tam Kowalski
    lezy, skoro sie starali zidentyfikowac, to moze oni byli podobni.

    A jak sie okaze, ze tam Kowalskiego tez nie ma ? No coz, po nitce do
    klebka.

    Ale znajdziemy na poczatku taka powiedzmy jedna zamieniona pare ...
    czy to nie powod, aby sprawdzic wszystkie ?

    To jest jak przeważnie w prawie czyli konflikt interesów i praw
    chronionych:
    jest sporawy obszar w którym różne osoby mogą różnie zdecydować co
    jest
    ważniejsze.

    >A Strasburg przepchnął "liberum veto" czy zasadę prawa do apelacji
    >(rozpatrzenia przez inną instancje/sąd)?. Mi się decyzja Strasburga

    Zasade prawa do apelacji.

    >tych konkretnych sprawach "nie podoba" ale jako zasada ogólna prawa
    >do
    >apelacji od decyzji o ekshumacji dla mnie jest zasadniczo słuszna.

    >Makiawelista by sprawdził w których krajach pod jurysdykcją ETPC nie
    >ma
    >prawa apelacji od decyzji o ekshumacji i wysmażył sprawy. Jakoś
    >obstawiam (na 90%) że Polska nie jest jedyna.

    I niech sie Ziobro stara ... ale to nie KE, czy nie bedac strona w
    sprawie, moze do ETPC zglosic ?
    Za to przyda mu sie propagandowo ...

    J.