    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż sprzętu używanego jako fabrycznie nowego
    Date: Thu, 20 May 2010 09:10:09 +0200

    W dniu 20-05-2010 08:51, Henry(k) pisze:
    > Z tego nie wynika że towar ma spełniać fantazje kupującego. To że towaru
    > nie dotykał nikt inny poza małymi chińskimi łapkami to sprawa dla
    > psychiatry ;-)

    > Nie widziałem w żadnym sklepie (poza alledrogo) informacji "towar
    > oryginalnie zapakowany", "nie dotykany przez nikogo", "nie testowany w
    > sklepie". Sklep jest ma sprzedać Ci to co chcesz i ma to być sprawne.

    Myślałem, że odniesiesz się do argumentów prawnych. Zawiodłem się.

    Nie, i oczywiście nie jest nic nienormalnego w tym, że sklep sprzedaje
    rzeczy nowe, oryginalnie zapakowane, podbija do tego kartę gwarancyjną
    producenta, a pośród tych nowych i oryginalnie zapakowanych (i
    nieużywanych) towarów znajdują się czasem używane zwroty po kimś. I nic
    dziwnego w tym, że za jedno i za drugie kasuje taką samą cenę. A jeszcze
    do tego nie raczy poinformować klienta o fakcie, że towar był wcześniej
    używany, żeby klient miał wybór - bierze używany z rabatem albo nówkę za
    100%. Niech zgadnę, prowadzisz sklep albo w nim pracujesz?

    W USA zwroty serwisowe określa się mianem "refurbrished" i wszystko jest
    wówczas jasne.

    --
    .B:artek.