    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 14 Jun 2011 23:13:54 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Sprzedaż motoroweru przez nieletniego

    On Tue, 14 Jun 2011, witek wrote:

> [...]
    [...]
    > a tak mi sie przypomniało.
    >
    > jak kupował to skąd miał kasę? od was?

    wKF: nie jest oczywiste, że kupił.
    Mógł nabyć drogą zamiany, spadku lub darowizny na przykład :)

    Intryguje mnie również "oddanie do swobodnego użytku" z art.22 KC:
    niby wypełnia znamiona darowizny, ale skoro wymienione jest
    odrębnie i *nie* jest nazwane darowizną, to widać ustawodawca
    miał w tym jakiś cel.
    Rzecz jasna zmierzam do problemu podatkowego (darowizny są
    wyłączone z podatku dochodowego, inne nieodpłatne świadczenia
    już nie).
    Z pominięciem rzecz jasna przypadku kiedy taka "oddana do
    swobodnego uzytku" rzecz stanowi oczywisty odrębny majątek
    nieletniego (np. wskutek spadku).

    > A jak nie od was to z podatku się rozliczył? bo US może sie zapytac
    > niechcacy.
    > a PCC zapłacił od umowy kupna? Jaka była cena kupna?

    A to ew. swoją drogą, co racja to racja.

    pzdr, Gotfryd