    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż mieszkania bez kuchni
    Date: Fri, 2 Sep 2005 16:05:58 +0200

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
    news:1gldhm7es30w0$.lska0zuatlkq$.dlg@40tude.net...

    > A drzwi, posadzka z płytek tudzież z terakoty, a np. piecyk
    gazowy.... ?
    > eżeli kupię - to muszę to wszystko sprzedać wraz z domem???

    Jeśli jest już w domu, to nie tyle sprzedajesz je razem, co po prostu
    sprzedajesz dom. To coś z tego typu pytać, jak czy w samochodzie
    sprzedawanym muszę pozostawić silnik. no niby możemy się umówić, ze
    nie, ale jak się nie umówimy, to silnik jest częścią samochodu.

    > A kominek mogę zabrać? W końcu go też zamontowałem ;)

    Jeśli trwale zamontowany, to nie. Jeśli to jakiś przenośny kominek, to
    możesz zabrać.

    > Jak popełnia się oszustwo, pozwalając *hipotetycznemu* kupcowi na
    > obejrzenie domu??
    > Przecież przy ewentualnej transakcji - sprzedaje się dom a nie
    wyposażenie
    > - no chyba że jako kupujący chce sprzedać CAŁY DOM Z WYSPOAŻANIEM -
    bo np.
    > che emigorwać - i nie potrzebny jest mi ten przykładowy kominek.

    Oszustwo popełnisz w ten sposób, ze pokażesz gościowi dom z kuchnią, a
    następnie go "przebudujesz" (usuwając kuchnie na przykład). to będzie
    inny dom. niby tylko trochę, ale jednak.

    > Jak koleś ogląda samochód który chcesz sprzedać na giełdzie, a masz
    w nim
    > zamontowany sprzęt audio o wartości dosyć pokaźnej - i ten koleś
    widzi ten
    > sprzęt i kupuje od Ciebie ten samochód - w chwili podpisywania umowy
    Ty
    > mówisz że bierzesz sprzęt - chyba że kupujący Ci za niego zapłaci -
    czy tez
    > popełniasz oszustwo, kradzież ?

    Jeśli koleś wyraża na to zgodę, to nie ma sprawy. Gorzej, jak
    spiszecie umowę, on Ci zapłaci, a ty wówczas chcesz jeszcze sobie
    tylko radio wyciągnąć.

    Generalnie ważnym jest, by kupującego nie wprowadzać w błąd.