eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedaż konsumencka, 6 miesięcy (info)Re: Sprzedaż konsumencka, 6 miesięcy (info)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż konsumencka, 6 miesięcy (info)
    Date: Thu, 30 Oct 2008 09:36:10 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 26
    Message-ID: <gebrlq$inq$1@news.onet.pl>
    References: <Pine.WNT.4.64.0810282012340.3516@quad> <ge924s$q2n$1@news.onet.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0810300135500.2232@quad> <gebj6u$n1v$1@news.onet.pl>
    <3...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: dqb168.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1225355770 19194 83.24.161.168 (30 Oct 2008 08:36:10 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 30 Oct 2008 08:36:10 +0000 (UTC)
    X-Sender: A2zNb+iyGzNLOZcnZKe0qTi6JhWh3FyC
    In-Reply-To: <3...@z...router>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.17 (Windows/20080914)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:561028
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin Debowski pisze:
    > Dnia 30.10.2008 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
    >> Sprzedawca we własnym interesie powinien sprawdzić, czy reklamowana
    >> rzecz nie jest aby niezgodna z umową. I odmowa uznania reklamacji tylko
    >
    > Czy mi się tylko wydaje, czy też parę dni wcześniej twierdziłes coś wręcz
    > przeciwnego, tj, że rozsądniej (z p. wiedzenia sprzedawcy) aby sprzedawca
    > odrzucił reklemację, bo ekspertyzy są kosztowne, a wiekszość konsumentów i
    > tak nie pójdzie do sądu :)


    Wtedy przedstawiałem pogląd, że jak sprzedawca nie chce uznać
    reklamacji, to nie musi przedstawiać dowodu, tylko może poczekać na
    wątpliwą sprawę sądową.

    Natomiast w powyższym poście twierdzę, że - w przypadku ogólnym -
    sprzedawca powinien sprawdzić, czy rzecz faktycznie ma wadę. Jeśli uzna
    że nie, może czekać na sąd. Oddalanie wszystkich reklamacji jak leci,
    bez badania czy nie ma w nich oczywiście zasadnych, nie jest raczej w
    interesie sprzedawcy, ryzykuje bowiem sprawą sądową w oczywistych
    sprawach, kiedy klient będzie pewien swoich racji i nie będzie się bał
    pójścia do sądu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1