    From: "Czapla" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzeciw do nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym
    Date: 19 Jul 2007 02:42:44 +0200

    Sprzeciw zawsze możesz złożyć...

    Przez 11 lat pewna lokatorka w mojej Spółdzielni oszukiwała na płatnościach.
    Czasem płaciła, czasami nie, dług istniał cały czas, czasami malał, czasami
    rósł. Pani chodziła na pocztę i sprawdzała od kogo są pisma. Od Spółdzielni
    przez 5 last nie odebrała żadnego. Nakaz z sądu już jednak odebrała i ja,
    kompletny amator, reprezentowałem Spółdzielnię w sądzie (bida, nie stać nas
    było na adwokatów, Spółdzielnia malutka). W trakcie kilku rozpraw zmieniło się
    3 adwokatów tej pani, przewinęło paru świadków (tatuś i "konkubina" tegoż).
    Pani argumentowała w sądzie, że nie płaciła, bo nie dostawała wezwań. Wtedy ja
    zwróciłem uwagę, że z ostatnich 5 lat są potwierdzenia nadania i znajdują się w
    aktach sprawy. Na to córeczka wezwała na świadka swojego ojca (brat znanego
    senatora z PO) który oświadczył, że córka nie dostała żadnego wezwania, bo
    jeden członek zarządu Spółdzielni (chodziło o mnie) wykradał awiza ze skrzynki
    pocztowej, co on osobiście rzekomo widział. Ponadto wspomniany człowiek szykuje
    zamach na życie rodziny dłużniczki i chce ją wymordować. Sąd przerwał wywody
    świadka, poprosił o trzymanie się tematu, czyli zadłużenia córeczki a następnie
    wydał wyrok. Potem była apelacja no i komornik, bo senatorskie rodziny nie
    lubią płacić długów. Według moich obliczeń wyszło jej z 5 razy więcej niż sam
    dług, bo adwokaci i komornicy tudzież sądy nie pracują za darmo a doszły
    jeszcze niezłe odsetki. A po co to wszystko piszę? Bo to, że nie odebrałeś
    wezwania to tylko Twój problem.

    > data ta wyznacza wejście w życie nowych przepisów odnośnie
    > postępowania w sprawach gospodarczych, w tym w szczególności...

    Można prosić o jakieś namiary na odpowiednie paragrafy? Chciałbym sobie
    posprawdzać co się zmieniło.

    Pozdrawiam

    Czapla