  • Data: 2006-08-14 11:02:31
    Temat: Re: Sprecyzowanie żądania pozwu - upominawcze
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wniosłem pozew na formularzu w postępowaniu upominawczym, niestety zażądałem w
    > nim odsetek ustawowych od 19. IV, podczas gdy na ten dzień przypadał czas spłaty
    > spornej faktury. Prosty błąd w przepisywaniu, bo powinieniem podać 20 kwietnia.
    > Sąd wydał zarządzenie (bez wskazania podstawy prawnej) w którym zobowiązał mnie
    > do sprecyzowania w terminie 7 dni żadania pozwu, poprzez wskazanie na jakiej
    > podstawie domagam się spłaty od 19.IV skoro z dokumentów wynika, iż jest to
    > dzień płatności.
    > Nie wiem, co robić, czy wystarczy zwykłe pismo, w którym przyznam się do
> [...]

    formalnie to sad zle robi, bo zadanie masz sprecyzowane do bolu, a
    kwestia jego zasadnosci to co innego.

    sad pewnie chce sobie uproscic sprawe, bo chce wydac nakaz zaplaty,
    zamiast przepisac sprawe do "gc" i nabic tam pare punktow, ale jego
    problem.

    w sumie takie lagodne podejscie sadu jest rowniez dla ciebie bardzo
    korzystne, bo nie tracisz czasu i kosztow dodatkowych.

    musisz w terminie tygodniowym wyslac pismo, ze precyzujesz zaadanie w
    ten sposob, ze zadasz odsetek od 20 kwietnia i po sprawie. kopie pisma
    zalacz dla pozwanego.

    nie musi byc na druku.