    From: Marcin 'stern' Surowiec <s...@f...id.pl_a.to.usun>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa w Sadzie Rejonowym
    Date: Wed, 14 Jan 2004 22:31:42 +0000 (UTC)

    > 1. Sąd odesłał wezwanie w sprawie uzupełnienia błędów (podania wartości
    > przedmiotu sporu).

    od tego zależy wysokość wpisu, więc się nie dziw, że Sądowi zależy. :)

    Prz okazji, czego właściwie żądacie w pozwie?

    aha, podpowiedź:

    zob. art 22 kodeksu postępowania cywilnego
    (jeśli pozew tyczy tego czego mi się wydaje, że dotyczy)

    > Czy wysokość tego roszczenia może mieć wpływ na wynik
    > rozprawy? Trochę ciężko wyliczyć tą wartość ;)

    niestety trzeba to zrobić,
    na wynik sprawy to może nie, ale na właściwość Sądu (Rejonowy
    czy Okręgowy - na pewno) a także na wysokość wpisu sądowego
    oraz wysokość wynagrodzenia pełnomocnika procesowego)

    > 2. Czy ma jakąkolwiek szansę na wygranie tej sprawy?

    Trzeba by znać sprawe, żeby odpowiedzieć, bo przypuszczam,
    że odpowiedź" "szanse to są zawsze" Cię nie interesuje.

    > Czy ma duzo większą
    > szansę jak wynajmie do tej sprawy prawnika/adwokata?

    trudno powiedzieć, zależy od sprawy, prawnika itd. itd.

    > Czy w ogóle jest
    > wymagany przy tego rodzaju sprawach?

    nie jest wymagany (gdyby był sąd kazałby zapewne przedłożyć pismo
    z jego podpisem + pełnomocnictwo)

    > 3. Z jakimi kosztami sądowymi musi się liczyć? Od czego są one zależne?

    Jeśli masz OpenOffice'a zajrzyj na www.stern.friko.pl, dział Prawo,
    jest tam taki arkusik do wyliczania wpisu sądowego.

    Jeśli przegracie to do pokrycia sa koszty strony przeciwnej i ewentualnie
    jej adwokata / radcy prawnego.

    > 4. Słyszałem, że może skorzystać gdzieś bezpłatnie (albo po dość niskich
    > kosztach) z prawnikiem przy Urzędzie Miasta. Czy jest taka możliwość?

    Nie wiem :(

    Pozdrawiam
    Marcin