    From: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa serwisu napisy.org
    Date: Sun, 01 Jun 2008 16:50:09 +0200

    Any User pisze:
    > Ty chyba mało wiesz o życiu. Widzisz, policjanci czasem również mordują
    > swoje rodziny, a sędziowie dopuszczają się korupcji. Czy to oznacza, że
    > dla równości wobec prawa mamy znieść paragrafy o morderstwie, czy
    > czymkolwiek innym?

    Widzę, że niektórzy są zaimpregnowani na hipokryzję i jej nie dostrzegają.

    Czy ci przytoczeni policjanci mordują w takiej samej skali jak piracą
    programy? I morderstwa są na równi wykorzystywane do zbierania haków na
    sąsiada, kontrahenta, osobistego wroga czy inną osobę na którą nie ma
    nic a którą przydałoby się przycisnąć?

    > Osób związanych z egzekwowaniem prawa nie hoduje się w jakiś specjalny
    > sposób

    To fakt, sędziów szkoli się niczym kowali. Choć powinna to być władza
    składająca się z elity to się ją najzwyklej szkoli. Albo można użyć
    nawet określenia hoduje.

    Anglosasi mają zdecydowanie skuteczniejszy system doboru sędziów, może
    jedynie prócz demokratycznych wyborów, które służą służy populizmowi. Za
    to sędzia musi sobą reprezentować coś więcej niż przejście nauk. Obecnie
    polski sędzia może być zerem moralnym bez dorobku życiowego i prawnego.
    I bardzo często tak bywa.

    Nad policjantami i prokuratorami jest kontrola, więc pomijam. No może
    prócz cudaków z krajówki, wśród których jest wielu, którzy za swoją
    wcześniejszą dyspozycyjność teraz mogą mieć wszystko w nosie i najwyżej
    grozi im "zesłanie".

    > ale po prostu są zatrudniane na normalną umowę o pracę spośród
    > przekroju społeczeństwa - trudno w tej sytuacji oczekiwać, aby robili
    > cokolwiek innego, niż jego ogół.

    Pozwolisz, że tę gładką wymówkę powieszę sobie na ścianie? Od razu Ci
    lżej i sumienie czystsze?

    Otóż jest to zwykłą hipokryzją. Dla sądu to, że "wszyscy tak robią" nie
    jest żadną okolicznością łagodzącą, więc czemu tak gładko wytłumaczyłeś
    policjantów, prokuratorów i sędziów?

    > Przede wszystkim, to mam wrażenie, że postrzegasz *kradzież* jako coś
    > względnie niegroźnego. Taki niestety mamy spadek po poprzednim ustroju,
    > w postaci ludzi o takich poglądach...

    Zaś ja mam wrażenie, że chcesz dopiąć jakąś łatkę i przy tym postrzegasz
    hipokryzję i de facto nierówność wobec prawa jako rzecz normalną. To
    także jest spadkiem po poprzednim ustroju.

    Jeśli muszę być tym, który jako jeden z nielicznych porusza kwestie
    zamiatane pod dywan, to będę.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.