    From: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa o jaskółki - help(?)
    Date: Sat, 19 May 2007 09:44:47 +0200

    Danielle Ploch napisał(a):

    > Po pierwsze - te jaskółki nawet nie siadały nad ich drzwiami (może słusznie
    > zauważyły, że nie warto). Gazeta była rozłożona tylko i wyłącznie pod
    > naszymi drzwiami i leżało na niej głównie siano i materiał budulcowy, z
    > którego odbudowywane było to nieszczęsne gniazdo.

    Co zapewne bardzo estetycznie wygląda na klatce schodowej- tylko gości
    zapraszać.

    > Po drugie - jeżeli
    > przeszkadza Panu zwierzę, to chroń Panie Boże małe dzieci, które się drą,
    > biegają po korytarzu, brudzą i hałasują.

    Zwierzęta mi nie przeszkadzają, tylko każde powinno mieć swoje miejsce.
    Sam mam psa, ale nie zostawiam go na noc na klatce schodowej, nie kładę
    pod drzwiami gazety, na którą mógłby sobie srać, nie pozwalam mu na
    seanse szczekania, nie puszczam luzem wśród ludzi...
    Te jaskółki mogły sobie uwić gniazdo na zewnętrznej elewacji, jak wiele
    z tych, które mieszkają na moim osiedlu. Jeśli nie srają na czyjś
    parapet, to nikomu nie przeszkadzają wśród załomów dachów.

    > Po trzecie - istenieje prawo, które
    > podobno POWINNO się przestrzegać.

    Istnieje też niestety głupota (pozwalanie na gnieżdżenie się jaskółek
    wewnątrz budynku mieszkalnego) :/

> [...]
    > chwili ma naruszone kręgi szyjne, rozwaloną rękę i liczne krwawe
    > podbiegnięcia na ciele. Pewnie to Pana niewiarygodnie ucieszy, że
    > spółdzielnia wydała decyzję o zaśrubowaniu okna wiertarką. I zapewnie
    > zupełnie nie ucieszy się Pan, że za każdy tydzień zwolnienia lekarskiego dla
    > mojej mamy (w tej chwili dostała 2) tym cudownym ludziom grożą podobno 2
    > lata więzienia. Cóż za strata dla społeczeństwa by była gdyby ich
    > rzeczywiście przymknęli. A wszystkie te krzywdy dotknęłyby ich z powodu pary
    > głupich,paskudnych, mściwych i przebiegłych istot - jaskółek.

    To już osobna sprawa. Nie pochwalam użycia siły. Widocznie sąsiadom
    zbytnio nerwy popuściły, ale to już ich problem.
    Zaśrubowanie okna niestety nastąpiło zbyt późno- gdyby nie ten szczegół,
    to w zupełności pochwalam taką decyzję.

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl