  • Data: 2003-04-02 22:04:29
    Temat: Re: Sprawa kupna mieszkania
    Od: "Krysia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Moje pytanie polega na tym, co należy zrobić lub jaką umowe zawrzeć,
    żeby ta
    > osoba wyprowadziła się w podanym terminie (nie późniejszym) ,
    zostawiając
    > mieszkanie w takim stanie na jaki sie umawialiśmy, czyli przykładowo
    nie
    > wyniosła ze sobą urządzeń sanitarnych, podłóg itd.
    > W jaki sposób można zapewnić sobie coś takiego , oczywiście nie licząc
    tylko
    > na uczciwość sprzedającego ?

    Witam,
    byłam w takiej sytuacji z drugiej strony, mieszkanie sprzedawałam. Były
    dwie umowy notarialne wstępna i nazwijmy ją końcowa. Umowa wstępna -
    otrzymałam [za obopólną zgodą 50% kwoty umówionej], po dwóch miesiącach
    spisaliśmy umowę końcową. Po umówionych dwóch tygodniach wyprowadziłam
    się.
    Do pierwszej umowy załączyliśmy spis z natury [kafelkóe itp nie
    opisaliśmy, ale przecież można]. Przy przekazaniu kluczy - sprawdzenie
    spisu. W twoim przypadku np. przy przekazaniu drugie partii pieniążków.

    Pozdrawiam
    Krystyna