  • Data: 2006-05-11 19:21:50
    Temat: Re: Spotkanie samochodu z rowerzystą na przejściu dla pieszych
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Żyła napisał:

    > Czy mówie że uszkadzam? Zauważ, ze rowerzysta znalazł się przedemną po
    > naruszeniu Art 33.4.1 PoRD

    Że wcale nie naruszył 33.4.1 to już ustaliliśmy. Ale nawet gdyby się
    znalazł przed tobą wyjechawszy pijany ze studzienki kanalizacyjnej, to
    nie zmienia w żadnym stopniu twoich obowiązków wobec niego na drodze.

    > Jedzie misiek i ma on takie magiczne zrywy - 30m szybko później... .. ..
    > .. .. . schodzi do 5 i znów 30 szybko. Przepraszam, ale w takim wypadku
    > jak mam traktować gościa?

    Odpowiedź w ustawie prawo o ruchu drogowym.

    > Że przez 60% czasu w martwym polu się mota?

    Doprawdy nie wiem jak się do tego ustosunkować. Kilka wariantów do
    wyboru:

    1. Jak chcesz wyprzedzić kogoś, kogo masz w martwym polu?
    2. Jeśli masz martwe pole przed zderzakiem, to niezwłocznie odstaw
    samochód na najbliższy parking i udaj się do okulisty.
    3. Jeśli pozostaje w martwym polu, to znaczy że jedzie z równomierną
    prędkością, a ty mimo wyprzedzenia nie jedziesz szybciej od niego (a
    ponoć Cię spowalniał...)
    4. Mi ostatnio samochód przez trzy skrzyżowania trzymał się w martwym
    polu. Po prostu jechał sąsiednim pasem z tą samą prędkością. I jak ja
    mam traktować gościa?
    5. Po prostu zmieniasz temat z prawa do wyprzedzania rowerzystów na mało
    pociągający wykład nt. dlaczego Marcin nie lubi rowerzystów.

    > Tylko wycinasz za dużo,

    Nie. To ty regularnie wrzucasz teksty nie mające wiele wspólnego z
    tematem, a potem się dziwisz jak ktoś to zacytuje.