  • Data: 2011-08-16 11:18:19
    Temat: Re: Sposób na -sąd - to działa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-16 13:07, Johnson pisze:

    > To może się tak samo znaleźć wcześniej. W dodatku jak się znajdzie
    > później, a wcześniej działał przez kuratora to każdy sąd przywróci mu
    > termin do złożenia apelacji. I będzie po egzekucji. I na ten majątek
    > będzie sobie wierzyciel mógł tylko popatrzeć.

    Zakładasz (statystycznie się mylisz), że pozwany będzie miał jakieś
    sensowne zarzuty do złożenia.

    > A nadto przypominam że wniosek o wszczęcie egzekucji jest takim samym
    > pismem jak pozew i też trzeba wskazać miejsce zamieszkania dłużnika, jak
    > go nie ma komornik wniosek zwróci.

    Widzisz, akurat nie zawsze jest to to samo. Oficjalnie pozew powinien
    zawierać miejsce zamieszkania, a nie miejsce pracy.

    Natomiast wniosek egzekucyjny może już zawierać miejsce pracy, bez
    adresu zamieszkania.

    Tak wynika z postanowienia o odmowie ustanowienia kuratora dla doręczeń
    w postępowaniu egzekucyjnym, które miałem przyjemność otrzymać od
    pewnego warszawskiego sądu.

    > Kurator dla doręczeń jest dobry tylko wyjątkowo (przedawnienie bądź
    > sprawy niemajątkowe). Poza tym to chory pomysł z punktu widzenia powoda.

    Nieraz jedyny, jeśli sprawę trzeba szybko ruszyć (przedawnienie).

    --
    Liwiusz