  • Data: 2010-02-05 12:50:32
    Temat: Re: Sportowa spółka akcyjna
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...out.pl> szukaj wiadomości tego autora

    .B:artek. pisze:

    > Jaki art. 10.3.?

    Ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej

    Art. 10. 1. Poza sferą użyteczności publicznej gmina może tworzyć spółki
    prawa handlowego i przystępować do nich, jeżeli łącznie zostaną
    spełnione następujące warunki:
    1) istnieją nie zaspokojone potrzeby wspólnoty samorządowej na rynku
    lokalnym,
    2) występujące w gminie bezrobocie w znacznym stopniu wpływa ujemnie na
    poziom życia wspólnoty samorządowej, a zastosowanie innych działań i
    wynikających z obowiązujących przepisów środków prawnych nie
    doprowadziło do aktywizacji gospodarczej, a w szczególności do znacznego
    ożywienia rynku lokalnego lub trwałego ograniczenia bezrobocia.
    2. Poza sferą użyteczności publicznej gmina może tworzyć spółki prawa
    handlowego i przystępować do nich również wówczas, jeżeli zbycie
    składnika mienia komunalnego mogącego stanowić wkład niepieniężny gminy
    do spółki albo też rozporządzenie nim w inny sposób spowoduje dla gminy
    poważną stratę majątkową.
    3. Ograniczenia, dotyczące tworzenia spółek prawa handlowego i
    przystępowania przez gminę do nich, o których mowa w ust. 1 i 2, nie
    mają zastosowania do posiadania przez gminę akcji lub udziałów spółek
    zajmujących się czynnościami bankowymi, ubezpieczeniowymi oraz
    działalnością doradczą, promocyjną, edukacyjną i wydawniczą na rzecz
    samorządu terytorialnego, a także innych spółek ważnych dla rozwoju gminy.