  • Data: 2015-09-08 11:52:40
    Temat: Re: Sportowa kamera - dowód wykroczenia
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    piotrus <p...@s...com> pisze:
    > Czy nagranie ze sportowej kamerki (np. umieszczonej na rowerze) jest
    > poważnym dowodem wykroczenia, czy też nie jest traktowane poważnie?
    >
    > Pytam, bo mam wiele sytuacji na rowerze, gdzie przydała by się taka
    > funkcja. Ostatnio rzucano do mnie butelką, gdybym miał nagranie (z
    > widocznymi numerami rejestracyjnymi) i mogło by ono być dowodem, to
    > można by ukarać sprawców.
    >
    > PS

    Czy _samodzielnie_ jest czy nie jest dowodem może być traktowane różnie [patrz
    "zignorowane" nagranie A. Leppera na dyktafonie cyfrowym], IMHO powinno być w
    praktyce co najmniej potraktowane jako _solidne_ podparcie wiarygodności i
    dokładności "zwykłego" zeznania świadka zdarzenia/poszkodowanego. Bo jakby co
    to nie świadek nie zaledwie "niedokładnie zapamiętał" ale "majstrował przy
    dowodzie/nagraniu".

    Zresztą AFAIR w Rosji specjalne prawo/rozporządzenie wymusiło
    wiarygodność dowodów z nagrań rejestratorów samochodowych.
    [ _Chyba_ wcześniej bywało "różnie"]

    --
    A. Filip
    Ściany mają uszy. (Przysłowie polskie)