  • Data: 2011-08-18 10:40:01
    Temat: Re: Spór o miedzę inny wariant (cross post)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Aug 2011, RadekNet wrote:

    > Jako, ze dosc sie nastudiowalem przepisow w tamtym czasie (jak widac z dobrym
    > efektem) powiem juz tylko dla jasnosci, ze rozrozniam ta mala roznice miedzy
    > "droga" a "droga konieczna", co jak widac niektorym sprawia wyrazna trudnosc.

    Wiesz, można się spierać o to, że jak ktoś ma na myśli krzesło
    elektryczne i tego nie zaznacza, to w pewien sposób usiłuje
    wprowadzić czytelnika w błąd.
    Ale w drugą stronę to nie działa - twierdzenie, że krzesło
    elektryczne nie jest krzesłem zaprzecza zarówno słownikowi
    jak i "logice konstrukcyjnej".

    W wałkowanych przypadkach dochodzą zaś dwie sprawy:
    - *WYRAŹNIE* zarzuciłeś brak istnienia prawnego pojęcia "drogi koniecznej"
    - mowa była o służebności, która - również służebność przejazdu - wcale
    drogą konieczną być *nie musi*. Z litery przepisu mi wychodzi, że
    służebność przejazdu wcale nie musi wypełniać restrykcyjniejszych
    warunków określonych dla drogi koniecznej - o ile nią nie jest.

    W kontekście drugiego zastrzeżenia pierwszy zarzut (o nieistnieniu
    prawnego pojęcia drogi koniecznej) brzmi co najmniej dziwnie.

    pzdr, Gotfryd