  • Data: 2003-03-31 18:59:08
    Temat: Re: Spółka cywilna - jak wyjść, wycofać udział?
    Od: "MCH" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    > 1. Jak wygląda sprawa wyjścia ze spółki cywilnej (wycofania udziału)?
    > 2. Co wszytko muszę zrobić? Jak poinformować wspólnika o tym?

    - oświadczenie na piśmie dostarczone każdemu ze wspólników
    - nalezy pamiętac o tym, że jeżeli po Twoim wystąpieniu pozostanie
    tylko jeden wspólnik, spółka przestaje istnieć

    > 3. Czy mogę to zrobić od razu czy muszę czekać na jakiś konkretny termin?

    - termin ustawowy to 3 miesiące naprzód na koniec roku kalendarzowego
    - umowa spółki lub uchwała wspólników może ten termin skrócic lub przedłużyć
    nalezy więc to sprawdzić

    > 4. Co w przypadku wyjścia z s.c. z majątkiem? Jest wyceniany? Jak
    > wygląda zwrot udziału?

    - kwestie te może regulować umowa spółki lub uchwała wspólników
    a w razie ich braku rozliczenie następuje wg. art 871 KC
    - jeżeli wskutek wystapienia nastepuje rozwiązanie spółki
    rozliczenia nastepują wg. art 875

    > 5. Czy każde wyjście wspolnika wiąże się z wycofaniem udziału?

    - zgadza się

    > 6. Co oznacza wystąpienie z spółki z ważnych powodów? i czy różni się od
    > wypowiedzenia udziału?

    - można wystapić ze spółki nawet wtedy, gdy umowa zotała zawarta na czas
    oznaczony i nie obowiązują tutaj terminy wypowiedzenia
    - ważne powody - rozpatrywane są w oparciu o konkretną sytuację i mogą
    być różnej natury (subiektywne, obiektywne) - generalnie są to okoliczności
    istotnie utrudniające normalne funkcjonowanie wspólnika w spółce
    np. choroba, brak wzajemnego zaufania, zmiana miejsca zamieszkania

    pozdawiam
    Michał