  • Data: 2007-02-03 13:44:42
    Temat: Re: Spolka ZOO
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ja trochę NTG, bo podatkowo :)

    On Thu, 1 Feb 2007, Unsophisticated wrote:

    > A czy mozna uzyczyc tylko moj pokoj, jak to wtedy na umowie doprecyzowac?
    > Dolaczyc plan mieszkania z zaznaczonymi granicami siedziby firmy?

    Nie wiem - pewnie tak, zakładając że masz na myśli mieszkanie którego
    jesteś właścicielem.
    Ale coś Ci napiszę: najpierw sprawdź ile zapłacisz podatków Ty oraz
    ile zapłaci spółka (osobno :>) od "niepłacenia czynszu"
    :>

    > Rozumiem, ze wtedy kontrakt polega na tym, ze wystawiam mojej spolce fakture
    > i odporowadzam przez caly rok 19% podatku od tej kwoty?

    Niezależnie od tego, co Ci tłumaczyli, w tej chwili w ustawie o podatku
    dochodowym jest taki zapis (jawny), że zarządzanie jest zaliczane
    podatkowo do dochodów uzyskiwanych osobiście *mimo* że jest wpisane
    i wykonywane w ramach DG OF.
    US może się zgodzić z Twoimi wszelkimi arumentami że "to jednak jest
    DG", ale wykaże Ci, że podobnie jak nie można pewnych usług prowadzić
    na ryczałcie, świadczyć "doradztwa" nie będąc płatnikiem VAT itp, tak
    samo nie można dochodów "menadżerskich" opodatkować 19% liniowym.

    pzdr, Gotfryd