    From: Leszek <r...@p...nospam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spólka
    Date: Sun, 22 Feb 2009 16:17:21 +0100

    In article <gnhpuk$42b$1@news.onet.pl>, m...@n...ma.i.nie.bylo.pl
    says...>
    > Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wyskroba?(a):

    > Jest w art. 18 KSH. Ale teraz mi si? nie chce sprawdzi? czy skazany za
    > akurat oszustwo nie mo?e by? cz?onkiem zarz?du. Na pewno skazany za niektóre
    > przest?pstwa nie mo?e nim by?. I jest te? swoi?cie uregulowany okres
    > zatarcia skazania.

    Skazany akurat za oszustwo nie moze.

    Art. 18. § 1. Cz?onkiem zarza;du, rady nadzorczej, komisji rewizyjnej
    albo likwidatorem moz.e byc' tylko osoba fizyczna maja;ca pe?na;
    zdolnos'c' do czynnos'ci prawnych.
    § 2. Nie moz.e byc' cz?onkiem zarza;du, rady nadzorczej, komisji
    rewizyjnej albo likwidatorem osoba, która zosta?a skazana prawomocnym
    wyrokiem za przeste;pstwa okres'lone w przepisach rozdzia?ów XXXIII-
    XXXVII Kodeksu karnego oraz w art. 585, art. 587, art. 590 i w art. 591
    ustawy.

    Oszustwo to rozdzia? XXXV.