eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu a wykluczenie ze spoldzielni › Re: Spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu a wykluczenie ze spoldzielni
    From: "666" <j...@N...op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu a wykluczenie ze spoldzielni
    Date: Sun, 3 Aug 2003 15:33:04 +0200

    Jeśli masz osobną księgę wieczystą potwierdzoną wypisem (i pewnie był akt notarialny
    na tę okoliczność pomiędzy spółdzielnią, a
    Tobą) to możesz sobie sam wystąpić ze spółdzielni, a mieszkanie i tak będzie Twoje...
    Ponieważ spółdzielnie mają zwykle jakiś majątek należący do wszystkich członków to
    materialnie występowanie może się nie opłacać,
    słyszałem też o zróżnicowaniu czynszów.
    JaC
    IMHO pozbawienie członkostwa po wyczerpaniu drogi wewnątrzspółdzielczej podlega
    zaskarżeniu sądowemu, więc argumenty muszą być
    niezłe (tzn. zastanów się, czy ten kaprawy synalek sędziego jest Twoim szwagrem, czy
    raczej zięciem prezesa...)

    > Wlasnie, bardzo mnie to tez interesuje.
    > W Zielonej Gorze jedna pani nieco sie stawiala prezesowi (znaczy krytykowala) i
    wyleciala ze spoldzielni(pozbawiono jej
    czlonkowstwa) - ZTCW na jesieni bedzie eksmitowana.
    > Miala lokatorskie.
    > Ja natomiast mam wlasnosciowe i osobna ksiege wieczysta. Jak zaczne mocniej
    krytykowac prezesa to pewnie tez mnie prawa
    czlonkowskiego pozbawia - jestem na dobrej drodze.
    > I co wtedy ?
    > Moge mieszkac w swoim mieszkaniu bez czlonkowstwa w spoldzielni czy tez moje sto
    tysiecy stanie sie pustostanem a ja zamieszkam
    pod mostem.
    > Ostatnio troche przycichlem bo sprawa wyrzuconej pani byla bardzo glosna ze dwa
    miesiace temu i ciut sie przestraszylem.