eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpóźniona faktura › Re: Spó 1/4 niona faktura
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spó 1/4 niona faktura
    Date: Tue, 12 Oct 2010 11:23:37 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 64
    Message-ID: <i919en$dhs$1@news.onet.pl>
    References: <4cb400b2$0$22799$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@u...aramin.one.pl> <i913m7$qti$1@news.onet.pl>
    <i916ag$j4v$3@inews.gazeta.pl> <i916cp$3eh$1@news.onet.pl>
    <i916mq$j4v$5@inews.gazeta.pl> <i917dv$70t$1@news.onet.pl>
    <i91883$j4v$6@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: aqo162.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1286875415 13884 83.17.174.162 (12 Oct 2010 09:23:35 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Oct 2010 09:23:35 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <i91883$j4v$6@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:655872
    [ ukryj nagłówki ]

    witek pisze:

    >>> oo, juz nie pamietam kiedy kasa mi wrocila. to bylo dawno.
    >>> tego samego dnia, albo nastepnego. w kazdym razie bardzo szybko.
    >>
    >> Ale to chyba, jesli zauważyłeś to tego samego dnia, bo jeśli wyszły już
    >> do innego banku, to może być trochę trudniej...
    >
    > Nie zauwazylem tego samego dnia, bo konta nie uzywam, zauwazylem to po
    > jakimś czasie. Kasa juz na pewno wyszla i doszla.
    > Zadzwon do swojego banku i zapytaj sie po jakim czasie polecenie zapłaty
    > wraca na konto.


    W przepisach jest chyba stwierdzenie o niezwłoczności, co w
    rzeczywistości to oznacza?

    >
    >> Wolę jednak dostać
    >> fakturę do ręki - i jeśli się zgadzam z wysokością, zapłacić, a jeśli
    >> nie, to zgłosić reklamację.
    >
    > zajedziesz sie. Szkoda czasu marnowac.

    Na razie się nei zajechałem. Nie mam z tym problemu, a Ty zaczynasz
    gadać jak jakis akwizytor z infolinii...

    > wszystkie rachunki płacę
    > poleceniem zapłaty od samego poczatku jak tylko powstało, a w czesniej
    > zleceniami stałymi. Jak do tej pory nie było żadnego problemu, a i na
    > wakacje da sie pojechac i nie dziesiatek faktur do zapłaty w terminie.

    dziesiątek faktur? Ze stałych nie mam nawet 10 w miesiącu. Wiem ile mam
    zapewnić pieniędzy i na kiedy na koncie, aby móc spokojnie zapłacić.
    jeśli faktury nie ma na 5 dni przed spodziewanym terminem zapłaty
    składam reklamację i tyle.Jesli chcą pieniądze, mają się postarać.



    >> Pomijam fakt, że często anulowanie
    >> też jest płatne.
    >
    > bywa, ale nie we wszystkich bankach. raz, ze to grosze, a dwa, policz
    > ile tak naprawde dostales do tej pory faktur, ktore musiales reklamowac,
    > bo sie nie zgadzaly.


    No grosze - w banku w którym mam konto tylko 300 groszy. Dodatkowo,
    czemu mam płacić za czyjeś pomyłki? Zgłaszając reklamacje często można
    uzgodnić warunki zapłaty bądź nie części zobowiązania, nie cofać całego
    przelewu. Jak dla mnie, wychodzi więcej roboty, niestety pomyłki się
    zdarzają i wolę pilnować swoich finansów.

    >> Wolę pozostać jednak przy przelewach Zapanowanie nad
    >> kilkoma rachunkami w miesiącu nie jest ponad moje siły. A zainteresowany
    >> powinien postarać się dostarczać faktury terminowo.
    >>
    > sam sobie, zycie utrudniasz, ale jak tam chcesz.

    Ja nie zauważyłem tych utrudnień...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1