  • Data: 2004-11-18 21:08:25
    Temat: Re: Spamerzy i ich raportowe "piramidki" a prawo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    news:cniikt$gtt$1@news.onet.pl...

    > piramidka to nic innnego jak grupa samofinansująca sie - patrz argentyna.

    No, ja bym silnie polemizował. Klasyczna piramidka działa na zupełnie innej
    zasadzie. Opiszę w uproszczeniu. Oferuję rowery po 200 zł. Kupujący
    przychodzi do mnie i może dostać dwa bony, każdy po 100 zł. Jak je opchnie,
    to przychodzi i bierze rower. Kupon uprawnia nabywcę do tego, by przyszedł
    do mnie i dostał za darmo dwa takie same kupony. Jak je opchnie każdy po 100
    zł, to przychodzi z tymi 200 zł i dostaje rower, za który w sumie płaci
    tylko 100 zł. I tak dalej, aż do czasu gdy w mieście będzie cała masa
    posiadaczy bonów i ani jednego zainteresowanego zakupem. Ci nieszczęśnicy
    pokryli koszty nabycia rowerów przez szczęśliwców z wierzchołka.

    Argentyna działa na innej zasadzie i nie wiem z jakiego powodu ktoś to
    piramidami finansowymi nazwał. Bo akurat mam kilka innych skojarzeń, ale nie
    z piramidą. Dla mnie piramida, to typowa kasa zapomogowo-pożyczkowa.