    From: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spamerzy drżyjcie!
    Date: Wed, 15 Oct 2003 19:53:47 +0200

    > Poważnie???
    > A w jaki sposób doszedłes do takiego wniosku?
    > Co prawda nie jestem prawnikiem, ale tam jest przeciez
    > wyraźnie napisane, że zgoda musi wyrażona _przed_
    > otrzymaniem oferty, a to chyba typowe opt-in?

    To juz bylo wyzej cytowane, no ale jeszcze raz zatem:
    http://www.vagla.pl/skrypts/spam_delikt_nieuczciwej_
    konkurencji.pdf
    Tam jest argumentacja...

    W ustawie o swiadczniu uslug droga elektroniczna istotnie w art. 4 sa przepisy o tym,
    ze nie mozna domniemywac i dorozumiewac zgody.. przy czym niefortunnie dla
    ustawodawcy (bo jednoczesnie implementowal dwie dyrektywy - jedna o prywatnosci
    druga o handlu, i kazda posluguje sie innym aparatem pojeciowym) w art. 4 znalazl
    sie uslugobiorca, (ilekroc mowa o zgodzie...) a w art. 10 mowiacym o niezamowionej
    inforamcji handlowej mowa jest o odbiorcy... co nie jest tozsame z uslugobiorca,
    (chociaz warto podkreslic, ze sa inne stanowiska - np. X. Konarski w komentarzu do
    ustawy, ktory ma sie niebawem pokazac uwaza ze z interpretacji systemowej zgode
    mozna wyinterpretowac z art. 4, nadal pozostaje argument, ze ustawodawca gdyby
    chcial zeby uslugobiorca i odbiorca byl tym samym podmiotem nie stosowalby dwoch
    roznych jego okreslen) zatem moim zdaniem wchodzi art. 60 kc - a wiec zasady ogolne
    i teoria oswiadczenia woli... to taka po krotce argumentacja

    Nie jestem zwolennikiem spamu i raczej go tepie (zastanwialem sie nawet czy swoje
    stanowisko publikowac po tym do czego doszedlem ;) ale ustawa wymaga poprawienia...

    Piotr 'VaGla' Waglowski | vagla [at] vagla [dot] pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Czlonek Zarzadu | http://www.isoc.org.pl
    Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Glowny Konsultant | http://www.piit.org.pl