  • Data: 2017-01-27 15:58:29
    Temat: Re: Spamerstwo telefoniczne telemarketing zwalczanie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27-01-17 o 08:45, Kris pisze:

    > Inna sprawa że tacy "spamerzy" dzwonią i udaje im się zapewnić
    > frekwencję na spotkaniach, prezentacjach itp. i znajda się klienci
    > którzy produkt/usługę kupią. Kupili znaczy zadowoleni;). Ktoś miał
    > produkt/usługę, ktoś inny kupił. Chyba o to chodzi;)

    OK! Sam telefon z propozycją spotkanie nie wydaje się tu wielką
    "zbrodnią". Ale taki telefon ma "drugie dno". Ktoś przetwarza moje dane.
    Dzwoni Pani i proponuje udział w spotkaniu w Krakowie. Na moje pytanie,
    skąd ma mój numer telefonu odpowiada, że wylosowała. I bym nawet
    uwierzył, ale jakie jest prawdopodobieństwo, że wylosuje akurat osobę z
    Krakowa? Niby może, ale jednak.

    Takie telefony mnie wkurzają nie dlatego, że są, bo odmówić i życzyć
    miłego dnia, to chwila. Czasem nawet posłucham, a zdarzyło mi się, że
    mnie to zainspirowało i faktycznie skorzystałem z tej oferty, albo
    konkurencyjnej nawet -ale wcześniej nie wiedziałem, że coś takiego w
    ogóle jest.

    Gdyby miał pewność w uczciwości danego serwisu działającego w ten
    sposób, że deklaruję, że interesują mnie usługi powiedzmy z obszaru
    miasta "X", i powiedzmy w danych kategoriach, ale serwis nie udostępniał
    by moich danych, tylko powiedzmy marketera łączył by z moją komórką nie
    prezentując mu moich danych (bo marketer wtórnie te dane przetworzy), to
    bym się do tego zapisał. Albo działającego w podobny sposób wysyłania
    maili. Ale to musiałoby być sensowne i kontrolowalne.

    Bo jak wpisuję w Panoramę Firm - przetestowałem chwilę temu i tak to
    działa - "bramy przesuwne" i miasto Kraków, a dostaję w wynikach firmę
    www.mirbet.pl z Budziszewic, która ma siedzibę w Budziszewicach (woj.
    łódzkie) i robi ogrodzenia betonowe, ale na obszarze całego kraju, to
    mnie krew zalewa. A dostaje takich mirbetów kilkadziesiąt.

    Kiedyś szukałem w mojej miejscowości serwisu do bramy przesuwnej, to
    zanim rozkminiłem, że to ma taki mechanizm, to dodzwoniłem się do kilku
    firma z odległych części kraju. Chciałem, by naprawili to, co jest.
    Usługa kosztowała 100 zł, więc nikt nie będzie jechał kilkaset kilometrów.

    Albo dzwoni do mnie jakiś marketoid z propozycją dostarczenia
    EKOGROSZKU. Pytam, czemu do mnie - bo wylosowaliśmy Pana numer. A gdzie
    macie siedzibę? - We Wrocławiu. I naprawdę będziecie wozić ten EKO
    GROSZEK do mnie w Tatry - zwłaszcza, że mam piec gazowy? - cisza.

    Ja nie mam nic przeciwko reklamie, ale z sensem, by ani marketoidom, ani
    klientom nie zawracać łba śmieciami, bo po pewnym czasie wyrabia się
    taki nawyk, że słysząc takiego człowieka z góry zakładam, że z tego nic
    nie będzie. Te firmy nie zdają sobie sprawy, że takim niechlujstwem same
    podcinają gałąź na której siedzą.