    From: <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spadek - jak?
    Date: Sun, 27 Feb 2005 10:46:21 +0100

    Użytkownik "AlicjaH" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:6525.00001630.42218f7a@newsgate.onet.pl...
    > Witam. Prosze o podpowiedz w nastepujacej sprawie:
    >
    > W ktorym momencie postepowania spadkowego musze podjac decyzje czy spadek
    > przejmuje "wprost" czy tez "z dobrodziejstwem" inwentarza?
    >
    > Jak to sie zgodnie z prawem robi?
    >
    > Czy musze podjac taka decyzje juz w momencie zlecania adwokatowi
    > rozpoczecia
    > postepowania spadkowego, czy tez decyzje taka podejmuje w trakcie 1-wszej
    > rozprawy spadkowej w obliczy sedziego?
    > Dziekuje za pomoc,Ala.
    >
    > --

    zgodnie z art 1015 KC - skladasz oswiadczenie woli o przyjeciu lub
    odrzuceniu spadku w ciągu 6 miesięcy od momentu gdy dowiedzialas sie o tym
    ze jestes powolana do spadku, i w tym oswiadczeniu okreslasz "przyjecie
    proste" lub "z dobrodziejstwem inwentarza". Oświadczenie takie składasz
    przed sądem lub notariuszem(ustenie lub pisemnie), a jezeli ma to zrobic za
    ciebie adwokat to pelnomocnictwo dla niego musi byc pisemne z podpisem
    urzedowo potwierdzonym. Co do realnego momentu postepowania w ktorym
    powinnas to zglosic to tylko tyle zeby nie uchybic 6 miesiecznemu terminowi,
    jezeli nie zlozysz zadnego oswiadczenia woli to po uplywie tego terminu sad
    uzna "przyjecie proste". Taka jest moja opinia

    Waylander