  • Data: 2013-04-16 17:53:30
    Temat: Re: Spadek i jak to bywa problem
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Kris wrote:

    > Doprecyzuję:
    > Miał rodzeństwo:
    > 1.siostra1- żyje- ma dorosłego syna ten ma niepełnoletnią córke
    > 2.siostra2- żyje- ma 4 dzieci kazde z nich ma swoje dzieci(pełnoletnie i
    niepełnoletnie
    > 3.brat1- żyje ale z powodu choroby jest ubezwłasnowolniony, opiekunem-kuratorem
    jest syn- syn ma czwórke pełnoletnich dzieci
    > 4.brat2- nie żyje, nie żyje również jego żona ani syn, żyją dwie wnuczki
    brata2-pełnoletnie bezdzietne.

    > Kto i w jakich częściach dziedziczy w tym przypadku?

    > Załóżmy że jest dobra wola wsród wszystkich aby zrobic jak wyżej napisałem. Z
    jakimi kosztami i formalnościami musza się liczyc. Jak to ugryżć?
    > Jakby brakowało jeszcze jakiś informacji służę pomoca;)

    to jeszcze nie wiem, gdzie jest ta osoba1. syn siostry1?

    i to rodzenstwo co ma to dostac. wnuki siostry2? zakladam, ze jak
    rodzenstwo to od jednego dziecka siostry2. :)

    i ile lat maja ta osoba1 i rodzenstwo.

    reszte pozniej bo teraz nie mam czasu.

    Generalnie konkretnych skladnikow majatku odziedziczyc sie nie da. ale
    da sie doprowadzic, aby spadkobiercami byly tylko siostra1 i 2 i potem
    kolejne darowizny juz na konkretne osoby.