  • Data: 2003-07-29 13:16:17
    Temat: Re: Spadek
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JaDarek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zmarla moja mama.
    > Tak. Ojczym zyje.
    > Po smierci mamy sporzadzil u notariusza testament w ktorym rozporzadza
    calym
    > majatkiem
    > w takich czesciach: 4/9 jego cork,. 4/9 jego syn i 1/9 dla mnie. Jest tam
    > tez zapis o 1/3 wysokosci wkladu na ksiazeczce oszczednosciowj dla mnie
    jako
    > rekompensata czy tez odszkodowanie, dokladnie nie pamietam bo byla ostra
    > rozmowa i sie odrobine zdenerwowalem. Tylko za co ta rekompensata????
> [...]

    Zakładam że mówimy o majątku wspólnym małżonków.
    Po śmierci Twojej Mamy sprawa wygląda tak, z całego majątku małżonków 1/2
    jest w tym momencie własnością ojczyma. 1/2 jako własność Twojej Mamy
    podlega spadkowi. Z tej części 1/2 otrzyma ojczym 1/2 przypada Tobie czyli
    masz w tym momencie 1/4 całości.
    Testament sporządzony u notariusza może dotyczyć tylko części należącej do
    ojczyma - czyli 3/4 całości. Jeżeli tak to sobie wymyślił to jeszcze z jego
    części dostałbyś 1/9 - czyli w sumie po śmierci ojczyma miałbyś prawo do 1/3
    całości.
    JO