  • Data: 2004-09-02 22:22:05
    Temat: Re: Śmieszne prawo
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "competer"

    zrzekl sie na mnie swojej czesci poniewaz mieszka w
    > USA i mu sie po to nie oplaca fatygowac! Problem w tym ze nie moze mama
    tego
    > sprzedac bo dokument zrzeczenia sie jest potwierdzony tylko przez
    lokalnego
    > notariusza w stanach a notariusze w Polsce rzadaja potwierdzenia przez
    > konsulat! Ta osoba sie zrzekla i nie chce juz miec z polskim prawem nic
    > wspolnego bo jest z pochodzenia polakiem i wie jaka jest u nas
    biurokracja!

    Dlaczego od razu śmieszne prawo ?

    Istnieje konieczność zatwierdzenia tego aktu przez konsula polskiego, który
    potwierdza jego zgodność z prawem wewnętrznym danego kraju. Spytaj się czy
    sąd amerykański przyjąłby akt notarialny polskiego notariusza bez
    zatwierdzenia przez konsula.
    Wtedy stwierdzisz, że amerykanie też mają śmieszne prawo.
    A czy ktoś się orientuje, czy już obowiązuje w Polsce konwencja haska o
    zniesieniu obowiązku legalizacji dokumentów (tzw. konwencja apostille) ?

    -----
    Pzdr