    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 5 Aug 2013 14:01:04 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Smieci po nowemu cd
    <ktebol$fgd$1@node2.news.atman.pl> <kted4m$pu7$2@dont-email.me>
    <0...@b...poznan.pl> <ktem25$bsa$1@dont-email.me>
    <0...@b...poznan.pl>
    <51fb50ea$0$1461$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <51fbc1c4$0$1449$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <51fe350f$0$1446$65785112@news.neostrada.pl>
    <ktlmbf$mlt$1@node1.news.atman.pl> <ktmprn$sj7$1@node1.news.atman.pl>

    On Sun, 4 Aug 2013, animka wrote:

> [...]
    [...]
    > Przecież śmieciarzom trzeba podać wszystko na tacy,
    > a to im płacą- nie Tobie.
    > Ty jesteś przecież pan. Płacisz

    Animko szanowna, błąd, gruby błąd.

    NIE PŁACISZ za usługę.
    To co płacisz to jest PODATEK.
    Nie możesz (i hiki nie może i ja nie mogę) podskakiwać śmieciarzom,
    bo to NIE TY im płacisz!
    Masz grzecznie dopasować się do zarządzonych wymagań i już.
    A jak komu nie pasuje do droga administracyjna jest otwarta,
    przy czym z ustawy wynika że gmina (gmina, nie śmieciarze!)
    to i owo "może", więc jak z łaski zrobi lub pozwoli to dobrze,
    a jak nie to nie.

    > Oby wysypiska przed domem Ci nie zrobili

    Otóż to.
    Wnioski całkiem prawidłowe, tylko teza jakobyśmy Ty, hiki czy
    ja płacili *za śmieci* jest błędna :|
    Płacimy "podatek na śmieci" i basta.
    Różnica dramatyczna, jak przy każdym podatku.

    pzdr, Gotfryd