  • Data: 2013-06-24 22:34:00
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 24 Jun 2013, Piotrek wrote:

    > Ale przyjmij proszę do wiadomości, że poza Twoim matrixem są też normalne
    > (albo co najmniej normalniejsze) światy ;-)
    >
    > Click --> <http://czysta.um.warszawa.pl/web/strony/jak-segrego
    wac-odpady>

    UWAGA.
    Wyciąłeś bardzo, bardzo znamienne słowa z postu witka.
    To słowa "z ustawy".
    Starcie zaś ustawy z "korzystną wersją urzędniczą" kończy się źle dla
    bazujących na "korzystnej wersji", czego doświadczyli np. ci, którzy
    brali za dobrą monetę przyjmowanie przez ZUS zgłoszeń "zawieszenia
    działalności gospodarczej" w okresie, kiedy ustawa tego nie przewidywała,
    ale ZUS taką pozycję w urzędowym formularzu miał.
    Dobrze że Sejm się "wykazał" i uchwalił działającą wstecz ustawę,
    ale ... zasadniczo nie musiał.

    Tak na szybko, wracając do sprawy śmieci.
    Z ustawy np. wynika, że pojemnik na śmieci, bez względu na to czy
    kontener czy worek, to jest sprawa podatnika (znaczy właściciela
    lokalu).
    Jak któraś gmina postanowi "zrobić dobrze" mieszkańcom, tj. umożliwić
    działający dotąd w pewnie >99% mechanizm (kontener jest własnością
    obsługującego śmieci), wcale się nie zdziwię, jak gmina oberwie
    za niegospodarność a podatnicy dostaną PIT-11 z kwotą "nieodpłatnego
    świadczenia" :>

    > Czyli daje się to zrobić normalnie

    Ba, to się okaże :D

    Mam na myśli że okaże się czy da się LEGALNIE zrobić "normalnie",
    znaczy zdroworozsądkowo.

    pzdr, Gotfryd