    From: tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Śmieci do śmietników osiedlowych.
    Date: Fri, 09 Sep 2011 19:59:14 +0200

    On 09.09.2011 19:39, Twat wrote:
    > Co mogę zrobić mając zdjęcie i numer samochodu rejestracyjnego osoby
    > która podjeżdża pod osiedlowy śmietnik i wyrzuca swoje wiejskie śmieci?
    >
    > Jaka szansa ukarania i na jakiej podstawie ?
    >
    > Płacimy za wywóz śmieci a takie buraki podmiejskie mieszkające w willach
    > z super samochodami oszczędzają nawet na śmieciach i podrzucają je na
    > osiedlowe wysypiska.

    Zobacz ustawę o odpadach, tekst ujednolicony:
    0628

    Art. 79b.
    1. Jeżeli posiadacz odpadów lub transportujący odpady:
    (...)
    - podlega karze pieniężnej w wysokości 5 000 zł.
    2. Jeżeli posiadacz odpadów lub transportujący odpady:
    1) pozbywa się odpadów wbrew przepisom dotyczącym gospodarowania odpadami
    (...)
    - podlega karze pieniężnej w wysokości 10 000 zł.

    Art. 79d.
    1. Kary pieniężne, o których mowa w art. 79b, wymierza, w drodze
    decyzji, właściwy wojewódzki inspektor ochrony środowiska.

    Zauważ że tam nie ma widełek tylko sztywne kwoty, są to kary
    administracyjne więc nie ma "niskiej szkodliwości społecznej" - więc
    jeśli dobrze udokumentujesz takie podrzucanie śmieci to będzie 5000zł
    lub 10000zł kary.

    Tomek

    PS. Tekst "buraki podmiejskie mieszkające w willach z super samochodami"
    nie stawia cię dużo wyżej niż tych "buraków" ;)