    From: "xxx" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Służebność przejazdu
    Date: Wed, 3 Oct 2012 13:30:31 +0200

    wiadomości news:506c1f09$1@news.home.net.pl...
    >W dniu 03.10.2012 13:02, xxx pisze:

    Sorry że wyczyszczę i napisze raz jeszcze pamietając co było pisane
    wczesniej.

    SŁużebnośc została ustalona w akcie notarilanym który podpisał równiez
    własnciciel działek (wymienionych w akcie) który na nich prowadził
    działalność. Teraz jednak cześć sprzedał i już jest (przynajmniej
    teoretycznie) kilku właścicieli którym niby to prawo ma przysługiwać.
    Pytanie o tych "kazdorazowych włascieli" dotyczyło precyzji: czy chodzi o
    każdorazowego (nawet kilku o ile nastapiła by sprzedaż) własciela wszystkich
    tych działek, czy też o każdorazowego własciciela kązdej działki zosobna.
    Pewnie widzisz różnicę. A jak nie widzisz to wyobraź sobie, że np działki
    zostają dalej podzielone i jest ich np trzydzieści. Czy wtedy wszystkim 30
    będzie przysługiwała służebnośc. Przecież to byłoby chore. Ustanawiający
    służebość, w drodze grzeczności ustalił ją dla jednego (tak przynajmniej
    sądził) własciela kmpleksu (bo słuzyły prowadzeniu działalności temu
    włascielowi). Teraz jednak zdecydowanie wzrosła ilość korzystających z tej
    służebności.
    Czy chciałbyś aby po twojej działce ruch pojazdów wzrósł np cztero czy
    pięciokrotnie (a może i wiecej)?

    Nie wiem czy troszkę wyjasniłem ale .. starałem się. Chodzi tiu o
    interpretację zapiasu: "każdoczesnych włascieli działek: 1, 2 , 3, 4 ..."
    Czy chodzi o każdoczesnego właściciela każdej z działek osobno czy o
    każdoczesnych własciecieli działek jako zbioru (nieruchomości gruntowej
    składającej się z tych działek").
    Pzdr