  • Date: Thu, 25 Jan 2007 18:23:06 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Służba wojskowa - pytania

    Karol MARCHEWKA wrote:

    > A chociażby to, że mam z tym do czynienia na codzień

    Czyżbyś miał jakiś udział w łapankach na mięso armatnie w ramach
    egzekucji "zaszczanego obowiązku"?

    Wiedz, że ludzi biorących w udziału w przymuszaniu ludzi do tak zwanej
    służby wojskowej uważam za skończonych skurwysynów, którym życzę
    możliwie nieprzyjemnego zgonu. A samą procedurę "łapanki" uważam za
    bandytyzm i kultywowanie zwyczajów z czasów niewolnictwa.

    I nie interesuje mnie to, że formalnie jest to legalne. Niewolnictwo też
    było legalne.

    > Jej aktualna nazwa to
    > "Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony
    > Rzeczypospolitej Polskiej"
    > i tylko pod taką nazwą funkcjonuje w prawodawstwie polskim

    Co nie zmienia faktu, że jest kontynuacją tamtej ;->

    > W dniu 1 czerwca 2004r. Rada Ministrów wydała Rozporządzenie w sprawie
    > wojskowego obowiązku meldunkowego, obowiązku powiadamiania wojskowego
    > komendanta uzupełnień oraz uzyskiwania zezwolenia na wyjazd i pobyt za
    > granicą - http://tinyurl.com/252baz wydane jest ono jako przepis
    > wykonawczy do cytowanej wyżej ustawy - tak więc jeżeli pisze się, że w
    > ustawie jest napisane ma się na myśli również jej przepisy wykonawcze

    Jak się dostanę na stronę sejmu (coś szwankuje), to sobie sprawdzę, czy
    ten debilizm jest jeszcze aktualny... (powiadamianie o zmianach w
    wykształceniu... kpiny...)