    From: "szerszen" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Slub, zmiana nazwiska, uwarunkowania prawne...
    Date: Tue, 6 Jul 2004 08:12:54 +0200

    Użytkownik "Adrianna" <v...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cccit8$flh$1@inews.gazeta.pl...

    > Jakie są uwarunkowania prawne odnośnie zmiany tych rachunków na nowe
    > nazwisko?

    musisz niezwlocznie powiadomic wszelkie zainteresowane strony o zmianie
    nazwiska

    > Czy są jakieś ograniczenia czasowe na zmianę tych dokumentów?

    nie wiem, ale w pewnych wypadkach pewnie sa

    > Czy po zawarciu związku małżeńskiego moje stare nazwisko przestało prawnie
    > istnieć?

    teoretycznie tak, teraz jestes adrianna kowalska "de domo" igrekowska :)

    > Czy nadal na tych dokumentach mogę się posługiwać starym nazwiskiem?

    nie, musisz je zmienic, niektore instytucje jeszcze przymkna na to oko za
    pierwszym razem, jednak jak trafisz na "urzedasa", to nic nie zalatwisz a i
    problemow moze ci narobic

    > Czy zawierając nową umowę z dowolną firmą np. kablówka, mogę ją zawrzeć na
    > stare nazwisko?

    nie, szczegolnie ze musisz podeprzec to dowodem tozsamosci, a ten masz juz
    na nowe

    > Czy jeżeli ją podpisze starym nazwiskiem mogą być z tego powodu jakieś
    > konsekwencje prawne?

    zalezy co, generalnie dla panstwa juz nie istniejesz pod starym nazwiskiem
    tylko pod nowym