  • Data: 2007-07-25 12:37:17
    Temat: Re: Skutery SM na sciezce rowerowo-pieszej
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Bebenek pisze:

    > Tak własnie patrzę i widzę, że albo pamięć mnie zawodzi, albo ktoś
    > wszystko przede mną chowa ;)
    >
    > Co do pojazdów jednośladowych zdecydowanie się wycofuję, ale (prawie)
    > głowe bym dał, że użyszkodnik motoroweru jest zrównany w prawach z
    > użytkownikiem roweru. A taki skuter może miec silnik do 50 ccm.

    Skuter to według definicji kodeksu drogowego motorower, czyli pojazd
    jednośladowy o mocy silnika do 50cm2 i mogący rozwinąć prędkość do 45km/h.

    Rower jest natomiast pojazdem poruszanym siłą mięśni osoby nim jadącej.

    Rower to nie to samo co motorower. Jeśli dozwolony jest wjazd
    rowerów, to nie dotyczy to motorowerów.

    Omawiany w tym wątku niebieski znak z białym rowerem oznacza drogę
    dla rowerów, czyli motorowery nie mogą się nią poruszać.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz