  • Data: 2007-07-25 13:05:15
    Temat: Re: Skutery SM na sciezce rowerowo-pieszej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz wrote:

    > Skuter to według definicji kodeksu drogowego motorower, czyli pojazd
    > jednośladowy o mocy silnika do 50cm2 i mogący rozwinąć prędkość do 45km/h.

    Aaaargh... "Skuter" to taki sam termin jak np. "kabriolet" - określa
    _wyłącznie_ FASON pojazdu. A PoRD sam "fason" ma w nosie.

    Są skutery z silnikami i półlitrowymi, aktualny skuterowy król szos ma
    silnik 650ccm (Suzuki Burgman 650), Honda ma jakąś 750-tkę, która jakoś
    nie chce wyjść z fazy prototypu, a (chyba) Piaggo od jakiegoś czasu
    knuje skuter z widlastym litrowym silnikiem.

    A od "mocy silnika do 50cm2" to już mnie zęby rozbolały... Primo:
    _pojemność_, a nie "moc". Secundo: pojemność się liczy w cm3 a nie cm2
    ;) Tertio: _poniżej_ 50 (stąd wszystkie motorowery będą miały w DR wpisy
    typu 49cm3).

    A to akurat prawda :)