  • Date: Sat, 14 Oct 2006 22:38:35 +0200
    From: castrol <j...@w...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skrzyżowanie na parkingu...

    Tristan napisał(a):

    > czy na parkingach obowiązują zasady ruchu drogowego?

    Jak najbardziej.

    > Bo jest sobie skrzyżowanie w kształcie litery T bez oznaczenia
    > pierwszeństwa. Wg mnie wyjeżdżając z dołu w prawo mam pierwszeństwo nad
    > tymi, co jadą z lewej na prawą stronę daszka.
    > Niestety już kilka razy
    > prawie nie wpieprzył we mnie jakiś mutant myśląc, że jak on se jedzie po
    > prostej, to ma pierwszeństwo.

    Na normalnych skrzyzowaniach rownorzednych tez mozna spotkac takich
    baranow. Jesli szukasz sponsora to parkingi hipermarketowe sa jak
    znalazl. Rzadko sie zdarza aby na nich byly znaki pionowe. Czesto za to
    jakis baran namalowal na ziemi trojkaciki przed skrzyzowaniem, myslac
    chyba ze to rozwiazuje sprawe pierwszenstwa, a jest wrecz odwrotnie -
    wprowadza to tylko ludzi w blad i tyle - bo nawet z taka malowanka (a
    bez znakow pionowych) skrzyzowanie nadal bedzie rownorzedne.

    > Skłoniło mnie to do zastawiania się czy reguła prawej ręki nie jest gdzieś
    > przypadkiem zastąpiona jakąś regułą prostego przejazdu? Bo w sumie na
    > parkingach układ taki:

    Nie, po to wlasnie wymyslono "regule prawej reki" aby w takich
    sytuacjach sie do niej stosowac.

    Jacek