    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sklep nie chce wystawić faktury
    Date: Sat, 7 Jan 2006 20:11:24 +0000 (UTC)

    <m...@m...one.pl> napisal(a):

    > W takim razie wystarczy jak np. zadzwonię do niego co miesiąc i powiem
    > "Proszę mi wystawić fakturę"? I potem mogę przyjść po nią za pół roku? A
    > co jeśli gość powie "Nie mam bo wyrzuciłem/zgubiłem/cokolwiek"?

    Mówisz "poproszę zatem o duplikat". :) Ma obowiązek wystawić duplikat
    faktury, który jest tą samą fakturą z dopiskiem "duplikat, oryginał,
    wystawiono dnia xx.yy.rrrr" :)

    Jeśli jednak jesteś konsumentem, to on nie musi wystawiać faktury.
    Dopiero na Twój wniosek. Jeśli jej sobie nie zażyczysz w ciągu siedmiu
    dni, to nie wystawi, no i potem duplikatu też nie będzie można wyrwać.
    Najlepiej dać (lub wysłać poleconym) mu takie pisemko, w którym
    oświadczasz, że życzysz sobie wystawiania faktur za realizację usługi
    wg umowy takiej i śmakiej do czasu rozwiązania umowy. Jeśli nie będzie
    wystawiał faktur, to wtedy z takim pisemkiem prościutko do jego urzędu
    skarbowego idź i wyjaśnij komuś o co chodzi.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl