  • 1. Data: 2006-01-04 19:56:43
    Temat: Sklep nie chce wystawić faktury
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    Przed Nowym Rokiem kupiłem w sklepie Zabka klej, ponieważ brakowało mi kilku
    zł do ulgi remontowej. Dostałem paragon, ponieważ nie było osoby mogącej
    wystawić FVAT.

    Sklep niestety ociąga się z wystawieniem faktury.

    Stąd też pozwolę sobie zadać dwa pytania:
    W jakim czasie od otrzymania paragonu można wymienić go na fakturę?
    Co zrobić, jeżeli sklep nie będzie chciał faktury wystawić? Policja
    skarbowa?

    pozdr. Marcin

  • 2. Data: 2006-01-04 20:51:11
    Temat: Re: Sklep nie chce wystawić faktury
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Marcin napisał(a):

    > Stąd też pozwolę sobie zadać dwa pytania:
    > W jakim czasie od otrzymania paragonu można wymienić go na fakturę?
    > Co zrobić, jeżeli sklep nie będzie chciał faktury wystawić? Policja
    > skarbowa?

    7 dni od zakupu. Jak nie bedzie chcial wystawic to zglosic do US, bo to
    przestepstwo skarbowe jest

    Jacek

  • 3. Data: 2006-01-04 22:25:28
    Od: "pinio" <p...@o...pl>

    > 7 dni od zakupu. Jak nie bedzie chcial wystawic to zglosic do US, bo to
    > przestepstwo skarbowe jest
    ----
    czy każdy sklep wystawiający paragon ma obowiązek na życzenie klienta
    wystawić do niego FV czy dotyczy to tylko marketów i hipermarketów

  • 4. Data: 2006-01-04 22:26:31
    Od: "pinio" <p...@o...pl>

    --
    a jesli tak to czy jest na to jakaś podstawa prawna????

  • 5. Data: 2006-01-04 22:45:02
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Marcin wrote:
> [...]
    > W jakim czasie od otrzymania paragonu można wymienić go na fakturę?
    > Co zrobić, jeżeli sklep nie będzie chciał faktury wystawić? Policja

    90 lub 30 dni dla osob pryw, 7 dni dla firm
    zadzwon do uks

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2006-01-04 22:54:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    pinio [###p...@o...pl.###] napisał:
    > Użytkownik "pinio" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    Każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą na wezwanie klienta
    ma obowiązek wystawić rachunek. Wynika to pośrednio z faktu, że odmowa
    wystawienia jest przestępstwem.

  • 7. Data: 2006-01-05 10:31:29
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    Art. 106 pkt. 4 ustawy o vat

  • 8. Data: 2006-01-05 11:07:19
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > czy każdy sklep wystawiający paragon ma obowiązek na życzenie klienta
    > wystawić do niego FV czy dotyczy to tylko marketów i hipermarketów

    kazdy VATowiec

  • 9. Data: 2006-01-05 11:15:00
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 5 sty o godzinie 11:31, na pl.soc.prawo, Dariusz Domagała
    napisał(a):

    > Art. 106 pkt. 4 ustawy o vat

    wKF - jeżeli nie jest płatnikiem podatku od towarów i usług VAT ?
    Przecież nie-VATmana ta ustawa nie obowiązuje - prawda?

    Robert ma racje.

    --
    Herbi
    05-01-2006 12:14:58

  • 10. Data: 2006-01-05 12:32:27
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    wiadomości news:dphj5c$opv$1@news.dialog.net.pl...

    > 90 lub 30 dni dla osob pryw, 7 dni dla firm
    > zadzwon do uks

    Nie ma takich terminów !
    W ciągu 7 dni to musi wystawić dokument potwierdzający sprzedaż nawet jakby
    bardzo nie chciał - bo mu się np. tusz skończył. A fakturę możesz żądać i po
    120 dniach i też musi ją wystawić. Przepisy trzeba czytać ze zrozumieniem.

    --
    R.