eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSklep internetowy - przesyłki (długie) › Re: Sklep internetowy - przesyłki (długie)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 8 Aug 2011 11:05:21 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Sklep internetowy - przesyłki (długie)
    In-Reply-To: <j1j5v2$oc6$1@news.onet.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1108081058050.2720@quad>
    References: <j1ivoe$2bp$1@news.onet.pl> <4e3d119b$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>
    <j1j5v2$oc6$1@news.onet.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 57
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1312795745 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2452 83.15.167.123:63684
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:685191
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 6 Aug 2011, Selektor wrote:

    PYTANIE.
    Dlaczego wycinasz (lub - odpowiednio - nie dodajesz) wrotki?

    [...cyklista...]
    >> wyjątku nie ma, ale sklep może odmówić zawarcia umowy z klientem który nie
    >> zapłacił za poprzednia bo jest to uzasadniona odmowa
    [...]
    > Zawarcie umowy następuje po potwierdzeniu przez klienta zakupu. W związku z
    > tym
    > co napisałeś, jedyna opcja jaką widzę to zbanowanie danego klienta i
    > uniemożliwienie mu jakichkolwiek zakupów w sklepie.

    Też tak to widzę.

    >>> b) W innym sklepie napotykam taką o to klauzulę:
    >>> "Kupujący,który wybiera przesyłkę za pobraniem jest zobowiązany do jej
    >>> odbioru,a w przypadku nieodebrania do pokrycia kosztów przesyłki i jej
    >>> zwrotu do nas."
    >>> [..]
    >>> Jeżeli nawet ta klauzula jest dopuszczalna, czy istnieją mechanizmy
    >>> prawne,
    >>> aby odzyskać od klienta poniesione koszty?
    >>>
    >>> mechanizm jest prosty, wysyłasz wezwanie do zapłaty i idziesz do sądu, są
    >>> już wyroki gdzie klienci nie dość że musieli zapłacić za te przesyłki to
    >>> jeszcze oddać wszystkie inne koszty związane z prowadzeniem sprawy, więc
    >>> takie nieodebranie ich dość drogo wyszło
    >
    > w związku z tym co napisałeś, wynika, że powyższa klauzula nie może być
    > zabroniona, skoro istniej orzecznictwo, w innym przypadku prowadzi to do
    > sprzeczności.
    >
    > Chociaż z drugiej strony jak to się ma do terminu 10-dniowego odstąpienia
    > od umowy "do pokrycia kosztów przesyłki i jej zwrotu do nas."? W przypadku
    > odstąpienia od umowy, sklep jest zobowiązany ponieść koszt przesyłki do
    > klienta,

    Właśnie tak.
    IMO cyklista odniósł się LITERALNIE do przypadku o którym mowa:
    o nieodebraniu przesyłki.
    Ustawa nakazuje obowiązek ODDANIA przez strony tego co sobie
    wyświadczyły, ale takie cóś nie zawiera w sobie przypadku
    NIEODEBRANIA.
    Jeśli klient NIE ODEBRAŁ, to w żaden sposób nie jest w stanie
    wypełnić ustawowego wymogu "oddania przez strony".
    Znaczy jak klient ODBIERZE, a później NA WŁASNY KOSZT dostarczy
    do sklepu, to najwyraźniej (z ustawy) ma prawo oddać.
    Ale nie ma prawa obciążać sprzedawcy kosztami "karnymi"
    z powodu nieodebrania.
    Rzecz jasna, klient w tym momencie ma obowiązek zapłacić całe
    koszty wysyłki (nieodebranej), bo w sumie (jeśli klient bardzo
    będzie chciał :P), sklep ma *nadal* obowiązek wysłać towar
    do klienta, na własny koszt.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1