    From: Olgierd <n...@r...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sklep i zakas fotografowania
    Date: Tue, 15 Jan 2008 10:11:21 +0000 (UTC)
    <fma9t0$fng$2@news.onet.pl> <1weda4tdw7gz8$.18gq3eob76hl0.dlg@40tude.net>
    <fmaaq4$hdq$3@news.onet.pl> <1idrv9mlndrpf$.1svnnlbqg8qxe.dlg@40tude.net>
    <6...@n...lechistan.com>
    <1pa5vjrk2df3c$.vf7wrmylyw4h.dlg@40tude.net>
    <8...@n...lechistan.com>
    <a...@i...googlegroups.com>
    <fmg9et$h9g$5@inews.gazeta.pl> <fmg9p9$v7m$2@news.onet.pl>
    <fmganr$mjv$3@inews.gazeta.pl> <fmgaqb$v7m$8@news.onet.pl>
    <d...@f...googlegroups.com>
    <fmghu0$qee$8@news.onet.pl> <fmgig1$2ak$1@inews.gazeta.pl>
    <fmgij6$v0p$3@news.onet.pl> <fmgj38$6k2$1@inews.gazeta.pl>
    <fmgjc9$3a9$1@news.onet.pl> <fmhrr4$njg$4@inews.gazeta.pl>
    <fmhs9q$nf2$1@news.onet.pl> <fmhspj$4nr$2@inews.gazeta.pl>
    <fmht7m$pkl$4@news.onet.pl> <fmhtjv$a9q$2@inews.gazeta.pl>
    <fmhtuq$sd8$3@news.onet.pl> <fmhvl3$kvv$2@inews.gazeta.pl>
    <fmi07l$5b3$1@news.onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Jan 2008 11:00:32 +0100, Mis Puchatek napisał(a):

    > a ochroniarz? czesto powolywaly sie tu rozne trole, ze ochroniarz nie
    > prowadzi sprzedazy wiec _moze_ mnie nie wpuscic.

    Ochroniarz może Cię nie wpuścić wówczas, gdy spełnione są przesłanki
    niewpuszczenia.

    > Wiesz jak wyglada hala supermarketu? Ja chce kupic serek. Nie wpuszczasz
    > mnie, a serki sa w drugiej czesci hali. Znacyxz ukrywasz przede mna
    > serki.

    Odpowiedzialność karna wymaga 100-procentowego zestawienia dyspozycji
    czynu z osobą. Gdyby było jak mówisz to przepis brzmiałby "każdy kto".

    > niewpuszczenie z powodu, ze mam czerwone trampki jest umyslne i bez
    > uzasadnionej przyczyny.

    Zapewne tak. Ale może się okazać, że w danym miejscu czerwone trampki nie
    pasują i wówczas przyczyna będzie uzasadniona. Albo buty są brudne. Albo
    od kogoś wali szambem. Albo sam nie wiem co jeszcze.

    > No i dokladnie to wszystko zdarza sie, gy mnie nie wpuszcza do
    > sklepu.Odmawia mi sprz3edazy (bo ja chce kupic serek), umyslnie i bez
    > uzasadnionej przyczyny.

    Zróbmy z tego teleaudio:
    A. 1. sklepowy 2. umyślnie 3. bez uzasadnionej przyczyny
    B. 1. teść sklepowego 2. umyślnie 3. bez uzasadnionej przyczyny
    C. 1. teściowy sklepa 2. umyślnie 3. bez uzasadnionej przyczyny
    D. 1. sklep teściowego 2. umyślnie 3. bez uzasadnionej przyczyny
    E. 1. ślusarz z teściową 2. umyślnie 3. bez uzasadnionej przyczyny

    Można głosować.

    > ale "uzasadniona przyczyna" to wiesz, ze nei jest to widzimisie
    > sprzedawcy (dzis nie obslugujemy karłów)?

    Tak, uzasadniona to nie jest widzimisię.
    Ale już np. naruszenie zasad regulaminu sprzedaży - i owszem. Np. o tym,
    że nie wolno się przepychać w kolejce nie ma w żadnej ustawie, jednak
    jeśli sklepowy nie obsłuży takiego chama - nie stanie przed sądem
    grodzkim.

    To chyba jasne?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd