  • Data: 2008-01-13 10:47:41
    Temat: Re: Sklep i zakas fotografowania
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Sty, 11:26, Mis Puchatek <a...@a...pl> wrote:

    > ale to zadanie pozostaje w sprzecnzosci z prawami konsumenta
    >
    > i nagle si eokazuje ze klient ma USTAWOWE PRAWO bycie w sklepie, ty masz
    > USTAWOWE PRAWO wyproszenia kogokolwiek, podjezdza patrol i rozstrzyga
    > czy np. twoje żadanie było zasadne. Dlaczego rozstrzyga? Bo prowadzisz
    > handel detaliczny i w zwioazku z tym klient ma PRAWO TAM BYC. A ty
    > chcesz go usunac. Wiec pada pytanie "czy klient awanturujacy sie jest,
    > niszczy, kradnie, smieci, chuligani - czy lamie prawo" a ty odpowiadasz
    > "koles mi sie nie podoba, ma czerwone trampki i robi zdjecia rondlom"...
> [...]

    Ale prawo klienta do zapoznawania się z towarem na etapie
    poprzedzającym zawarcie umowy ma charakter względny- jest roszczeniem
    do właściciela sklepu, którego podstawą prawną jest art. 3 ust. 3
    Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Prawo
    właściciela ma charakter bezwzględny (wynika z prawa własności, któe
    jest skuteczne wobec wszystkich, konsumentów nie wyłączając). Po
    drugie za naruszenie przywołanego przepisu nie przewidziano sankcji
    karnej. Dla odmiany jest taka przewidzina za nieopuszczenie lokalu na
    żądanie osoby uprawnionej (art. 193 kk).
    W konsekwencji naruszenie prawa konsumenta skutkować może jedynie
    sankcją odszkodowawczą (jesli da się wykazac wysokość szkody),
    natomiast nie może on odmawiać lokalu.