  • Data: 2008-01-11 11:24:52
    Temat: Re: Sklep i zakas fotografowania
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd pisze:

    > "Grunt pod budowę domu jest w polskim prawie karnym tylko wtedy objęty
    > ochroną art. 193 k.k., gdy jest on ogrodzony i pozbawiony swobodnego
    > dostępu osób trzecich." (K. Dudka, "Ochrona prawa do prywatności...",
    > Cz.PKiNP 2000/2/83)

    Nie rozumiem, czemu ty o gruncie, a nie o pomieszczeniu czy lokalu?
    czyżbyś sugerował że ostatni zwrot " wbrew żądaniu osoby uprawnionej
    miejsca takiego nie opuszcza" dotyczy tylko gruntu? Mylisz sie.

    > "Spotykane głosy dopatrujące się w pojęciu "lokal" - objętego ochroną
    > art. 193 k.k. - także lokali publicznych [...] trudno zaakceptować. Pod
    > warunkiem oczywiście, że dobrze zostaje "rozszyfrowane" pojęcie lokalu
    > publicznego jako lokalu użyteczności publicznej, bądź też w znaczeniu
    > lokalu własności publicznej, przeciwstawnej z kolei własności
    > prywatnej." (J. Kurdelek, "Z problematyki przestępstwa naruszenia miru
    > domowego", PS 2001/11-12/154)

    Nie znam. Ale to tylko pogląd jakiegoś bliżej nieznanego Kurdelka :)
    można się z nim zgadzać, można nie.
    Gdzie mam napisać artykuł z poglądem przeciwnym, byś się na mnie
    powoływał :) ?

    Dla mnie jest przepis jasny. Dotyczy każdego lokalu.
    Można dyskutować co najwyżej o uprawnieniu bądź nie do tego żądania
    opuszczania lokalu. I być może w tym sensie pisze ten Kurdelek.
    Takie uprawnienie wynika z prawa własności. Uprawnienie może być tylko
    uchylone przez przepis rangi ustawowej który mówi że właściciel lokalu,
    w tym sklepu, nie może zgłosić takiego żądania. Oczekuje propozycji
    rangi ustawowej które pozbawiałby prawa właściciela wyproszenia natręta
    z własnej własności.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."