    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Składka OC a smierć własciciela samochodu
    Date: Wed, 2 Jun 2004 18:55:41 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc113.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:bd2rb0lt49tsmns3noij09jq35ss84gkrv@4ax.com...

    > Właśnie w tej chwili taki pakiet istnieje - polisę opłacam ja, a
    > jeżdzi cała rodzina. Jeśli będzie jakaś szkoda, to tylko jedna, z
    > tytuły tego jednego pojazdu i nie jest ważne kto siedział za jego
    > kierownicą, Wszystko i tak jest traktowane, jakby kierował właściciel
    > i to na jego zniżeki/zwyżki ma wpływ.

    No ale jak ktoś ma dwa samochody, albo motocykl i samochó, to opłąca dwa
    razy. A równoczesnie obydwoma pojazdami zagrożenia przecież nie sprawia.

    > Jakie to ma znaczenie, czy wypłacą z polisy "kolesia" czy też z
    > polisy właściciela "malucha za 200 zł". Wypłata jest jedna i dokłądnie
    > te same pieniądze.

    Ano takie, że łątwiej jest wyłowić takiego kolesia, który non stop
    powopduje wypadki i podnieść jemu jedynemu OC. No w koncu my wszyscy
    płacimy za to, że on już w tym roku rozbił trzy samochody. Może byłby to
    sposób, na idiotów. Mogło by się okazać, ze nie stać go na opłącenei OC,
    więc nie może jeździć.

    > Prawo jazdy nic tu nie ma, a skoro jak piszesz stawka niska, to
    > oznacza, ze nie wzięła się ona z księżyca, tylko właściciel musiał
    > opłacać kolejne polisy i posiada lata tzw. bezszkodowego użytkowania.

    I pożyczyć na chwilę samochód komuś.

    > A właściciel (osoba fizyczna) nie musi ? Coś pokręciłeś - jeśli mam
    > trzy samochody, to wykupuję trzy polisy-każdą na jeden pojazd. i gdzie
    > tu premia ? Gdzie różnica ?

    No właśnie tu, ze przecież Ty sam osobiście trzema samochodami jeździć nie
    możesz na raz. Ty możesz tylko jednym powodować zagrożenie.